צפוי לסרב להצעה: בן גביר ונתניהו עדיין בנתק

אמנם נרשמה התקדמות במשא ומתן בין יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לראש הממשלה היועד נתניהו, אבל בגזרת עוצמה יהודית עדיין נרשם נתק בין ראשי המפלגות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/11/22 12:10 כח בחשון התשפג

צפוי לסרב להצעה: בן גביר ונתניהו עדיין בנתק
איתמר בן גביר, צילום: Sraya Diamant/Flash90

המשא ומתן להקמת הממשלה בראשות נתניהו ממשיך להיות קשה ומורכב, אמנם ישנה התקדמות משמעותית מול סמוטריץ' שצפוי לקבל לידיו את משרד האוצר, אבל בגזרת עוצמה יהודית לא מוכנים להתפשר ועדיין לא מדברים עם נציגי הליכוד ונתניהו. 

בעקבות ההחלטה המסתמנת שלא לתת לעוצמה יהודית את המשרד לפיתוח הנגב והגליל, בן גביר ונתניהו עדיין לא מדברים, זאת לאור טענתו של יו"ר עוצמה יהודית כי הליכוד חזר בו מההבטחה לתת להם את התיק. גורמים במפלגה אומרים הבוקר לחדשות כיפה כי על הפרק, "רק תיקים שיעזרו לפריפריה". בנוסף בן גביר צפוי לסרב להצעה של נתניהו לתיק החקלאות במקום תיק הנגב והגליל. 

אלמוג כהן חושף: תיווכנו בין סמוטריץ' והליכוד

בראיון לכיפה אמר אתמול חבר עוצמה יהודית אלמוג כהן כי במהלך המשא ומתן עוצמה יהודית הייתה דווקא זאת שתיווכה בין הצדדים: "לאורך כל הדרך ניהלנו מגעים בין הניצים בכדי להביא אותם להסכמה רחבה ולהשביע ממשלה רחבה כמה שיותר מהר" ומביע אכזבה: "יחד עם זאת לא חשבנו שמגורם מתווך ומבוגר אחראי, נהיה אלה שמפרים איתם את ההסכמים".

על הפיצוץ מסיעת הציונות הדתית והשאלה אם הפיצול לא מחליש אותם במשא ומתן מול הליכוד אומר כהן: "הפיצול כמו החיבור היה משהו טכני, אנחנו לא ניכנס לממשלה בלי בצלאל סמוטריץ'. אנחנו צריכים להיכנס לחדר ולפתור את הדברים ולצאת רק שהדברים פתורים. זוהי החלטה שמהותה קבלת כלים טכניים לפעילות הפרלמנטרית שלנו כאן בכנסת".