סמוטריץ׳ נתניהו ודרעי בבליץ פגישות: זאת החלוקה המסתמנת

פריצת הדרך המסתמנת בה סמוטריץ' מקבל את האוצר ודרעי את הפנים יחד עם חבילת פיצוי נרחבת, מסיימת כנראה את הסאגה מול הציונות הדתית אבל פותחת לנתניהו חזיתות משאר המפלגות: "חסר כל פרופורציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/22 20:07 כז בחשון התשפג

סמוטריץ׳ נתניהו ודרעי בבליץ פגישות: זאת החלוקה המסתמנת
נתניהו, סמוטריץ' ודרעי. מי ינצח את מי?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פגישת נתניהו, סמוטריץ' ודרעי : לאחר פריצת הדרך הקואליציונית, נראה כי גוש הימין בדרך להקמת ממשלה. על פי דיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, לאחר השיחה הארוכה בין נתניהו וסמוטריץ' מוקדם יותר סיכמו הצדדים כי סמוטריץ' יקבל את תיק האוצר ואריה דרעי שכבר היה סגור במשרד האוצר יקבל את תפקיד ממלא מקום ראש הממשלה בנוסף למשרד הפנים מחובר למשרד התחבורה.

משרד הפנים-תחבורה

דרעי כך פורסם בחדשות 12 דרש לאחד את משרד התחבורה ביחד עם משרד הפנים והוא יכהן בשניהם במקביל. סיבה נוספת שגרמה לדרעי ככל הנראה לוותר על האוצר היא העובדה שמפלגתו תקבל גם את משרד הדתות שהיה חשוב לה מאוד. מינויו של דרעי לתפקיד ממלא מקום ראש הממשלה יצריך את שינוי החוק הקיים שקובע כי רק חבר מפלגתו של ראש הממשלה יוכל לכהן בתפקיד הזה, אך לא נראה כי הדבר יהווה מכשול בהסכם המתגבש.

צפו בדבריו של בן גביר מוקדם יותר:

בנוסף לתיק הפנים והדתות דרעי גם יקבל את תיק הנגב, מה שעלול להסביר מדוע אמש פוצץ המשא ומתן בין הליכוד לעוצמה יהודית כשבליכוד חזרו בהם מהסיכום שתיק הנגב יילך למפלגתו של בן גביר. בתמורה מתכננים בליכוד להביא לעוצמה יהודית את תיק החקלאות שהיה מיועד לישראל כ"ץ אך בליכוד יאלצו למצוא לו עכשיו תיק אחר.

סמוטריץ' יקבל תיק במשרד הביטחון, ביקורת בליכוד

סמוטריץ' שירד מהדרישה לתיק הביטחון ויקבל את האוצר, צפוי לקבל גם שר במשרד הביטחון על מנת שיוכל לקדם דברים החשובים להתיישבות, דבר שהיה חלק משמעותי מהדרישות הקואליציוניות של הציונות הדתית. בתוך כך, לא כולם בליכוד מרוצים מהסיכומים. חבר הכנסת דוד ביטן אמר מוקדם יותר ברשת ב: "סמוטריץ' קיבל את האוצר מבלי שזה מגיע לו - אמרו לדרעי תבקש את תיק האוצר כדי שסמוטריץ' ילך לביטחון. עכשיו בשביל להעביר את סמוטריץ' חזרה לאוצר, מה שהוא רצה מלכתחילה צריך לפצות את שניהם".

בשאר המפלגות זועמים

עמית סגל מפרסם על זעם ביהדות התורה על הפרסומים אודות התיקים שהליכוד מחלק לציונות הדתית ולש"ס, חסר כל פרופורציה להצעות ליהדות התורה. ביהדות התורה דורשים שלא ייסגרו נושאי התפקידים אלא בישיבה משותפת של ראשי מפלגות הקואליציה