בחירות 2022

חבר הכנסת הטרי של עוצמה יהודית: "אני לא כהניסט"

צביקה פוגל מסביר בראיון, את השתתפותו בכנס לזכרו של הרב כהנא בשבוע שעבר: "חשבתי שהדבר הנכון ביותר זה ללוות את ראש המפלגה שלי באירוע בו הוא נואם" | על כהונתו שמתחילה בימים אלה: "הבטחנו לעם ישראל שנחזיר את הכבוד הלאומי"

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 14/11/22 16:30 כ בחשון התשפג

חבר הכנסת הטרי של עוצמה יהודית: "אני לא כהניסט"
צביקה פוגל, צילום: עמיאל ירחי, כיפה

היום הראשון: אל משכן הכנסת הגיעו היום (ב') חברי הכנסת החדשים ליום חפיפה. במהלך היום, סיירו החברים במבנה שמתפרס על שטח עצום והכירו את האולמות, החדרים ושאר המקומות בהם יבלו את ארבע השנים הקרובות. אחד מחברי הכנסת הוא צביקה פוגל ממפלגת עוצמה יהודית.

"מישהו אחר עלול לקחת לעצמו את האחריות"

"משילות יותר מהכל", עונה פוגל בפתח הריאיון עמו ממליאת הכנסת, במענה לשאלה איזו הבטחה הוא כבר רוצה לממש. "הימים האחרונים מוכיחים לנו שאם לא נעשה את כל מה שצריך כדי להיות בעלי הבית, מישהו אחר עלול לקחת לעצמו את האחריות - ותהיה פה עוד ילדה בת 10 שתיאנס או עוד גניבת תחמושת מבסיסים של צה"ל. זה משהו שמדינת ישראל לא יכולה להמשיך להרשות לעצמה". 

חוץ מביטחון הפנים לאן עוד אתם מכוונים?

"אני לא רוצה לדבר על תיקים אלא על הבטחות. הבטחנו לעם ישראל שנחזיר את הכבוד הלאומי, את הביטחון האישי. לי באופן אישי כתושב פריפריה יש עניינן לעשות אותה לא רק שכפת של גוש דן אלא אוכלוסיה חזקה שמתקיימת בזכות עצמה". 

"אני לא כהניסט"

בשבוע שעבר השתתפת בכנס לזכרו של הרב כהנא. הכרת את המשנה שלו לפני? היה לך נוח איתן?

"לא הכרתי את המשנה שלו, אני לא כהניסט. חשבתי שהדבר הנכון ביותר זה ללוות את ראש המפלגה שלי באירוע בו הוא נואם. את הכבוד הזה אני חושב שראוי שניתן למנהיגים שלנו, גם כשזה לא כל כך מתאים לנו. התאים לי להיות עם איתמר, הלכתי לשם כדי להיות איתו". 

מי שמיחס לכל מי שמבקר באירוע הזה כהניזם או קיצוניות גזענית, פוגע גם בי וגם באחרים. אנחנו ממש לא שם. אנחנו הגענו כדי לכבד אירוע בדיוק כמו שאהיה באירועים אחרים של חברי כנסת אחרים שמתו או נרצחו תוך כדי תפקידם". 

המשא ומתן קצת מתעכב. 

"אני מעריך ש-28 הימים שניתנו לבנימין נתניהו לא יגיעו לפרקם ותוך פחות מ-28 ימים תקום ממשלה יחד עם עוצמה יהודית, עם איתמר בן גביר".