תומא סלימאן משיבה לנשיא: "אני חלק מהעם הפלשתיני, אני פלשתינית"

חברת הכנסת ממפלגת חד"ש-תע"ל משיבה לטענות הנשיא לפיהן תמכה במחבלים, ואומרת כי היא פלשתינית. עוד היא אומרת: "אני כבר חודשיים שומעת שאני תומכת במחבלים - לא עשיתי את זה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/11/22 13:55 יט בחשון התשפג

תומא סלימאן משיבה לנשיא: "אני חלק מהעם הפלשתיני, אני פלשתינית"
תומא סלימאן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך הפגישה עם נציגי חד"ש-תע"ל שהגיעו לבית הנשיא בשבוע שעבר להציג את המועמד שלהם להרכבת הממשלה, הנשיא יצחק הרצוג פנה לעאידה תומא סלימאן, ואמר לה: "הייתה לך תמיכה במחבלים, זה דבר שהוא בלתי מתקבל על הדעת. אין הכאה על חטא?". תומא סלימאן השיבה כי "זה לא עניין של 'לתמוך' איך שאתה הגדרת את זה. אנחנו חלוקים בהגדרות". 

"הצבא נכנס לשכם וחיסל אנשים"

הבוקר (א') הרחיבה חברת הכנסת הערביה במהלך ראיון ב-103FM: "אני כבר חודשיים שומעת שאני תומכת במחבלים. הגיע הזמן להפסיק לחזור על זה כמו מנטרה בלי לבדוק כלום. לא עשיתי את זה. השתמשתי במילה שהידים. אני חלק מהעם הפלשתיני, אני פלשתינית, הצבא נכנס לשכם וחיסל אנשים".

תומא סלימאן המשיכה ואמרה כי לדעתה הנשיא טעה כשעשה השוואה שהיא לא מוכנה לקבל: "נוח מאוד ללכת לכיוון הזה ולהשוות. יש את איתמר בן גביר ויש את עאידה תומא סלימאן - זה לא מקובל עליי, אני לא הורשעתי, אני לא תמכתי בארגוני טרור, אני לא שולפת אקדחים על ימין ועל שמאל. אני חושבת שהגיע הזמן שאתם תלמדו ערבית, ושתלמדו שאני גם ישראלית וגם פלשתינית, לצערי החיים מורכבים הרבה יותר".

"שכם נפרדה היום מהשהידים שלנו"

נזכיר כי לפני מספר שבועות חברת הכנסת מחד"ש תע"ל, הספידה את המחבלים מ'גוב האריות' שחוסלו בשכם. "שכם נפרדה היום מהשהידים שלנו, העם הפלשתיני שלנו נפרד מהשהידים שלו", סלימאן המשיכה וכתבה: "ככל שהכיבוש מגביר את פשעיו, ההתנגדות עלתה".

גוב האריות |

גוב האריות | צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90