מתקפה אמריקאית נגד בן גביר: "לחגוג מורשת של ארגון טרור זה דבר מבחיל"

סערת הגעתו של יושב ראש עוצמה יהודית לאזכרה של מאיר כהנא נמשכת | דובר משרד החוץ האמריקאי במתקפה חריגה: "אנחנו מודאגים מהשימוש במורשתו וברטוריקה של כהנא מצד פעילי ימין קיצוני אלימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/22 22:04 טז בחשון התשפג

מתקפה אמריקאית נגד בן גביר: "לחגוג מורשת של ארגון טרור זה דבר מבחיל"
איתמר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כפי שפורסם לראשונה בכיפה בשיאם של המגעים הקואליציוניים להרכבת ממשלת ימין והמלצות לנשיא המדינה, הגיע היום (ה') איתמר בן גביר לאירוע לזכר יום הרצח ה-32 של מקים תנועת כך מאיר כהנא. בן גביר אף נאם באירוע, וחטף קריאות בוז אחרי שהסתייג מדעתו של הרב.

"זו הסיבה שבגללה ארגון כהנא חי עדיין מוגדר על ידי ארה"ב כישות טרוריסטית"

ההגעה של בן גביר לא עברה בשקט בישראל כאשר מספר פוליטיקאים ואנשי תקשורת תקפו את בן גביר, אך הערב (ה') מפרסם ברק רביד כי דבר ההגעה מדאיג גם את הממשל האמריקאי. לפי רביד, דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס, התייחס להשתתפותו של בן גביר בטקס הזיכרון של הרב כהנא ואמר: "לחגוג מורשת של ארגון טרור זה דבר מבחיל".

הוא הוסיף: "אנחנו מודאגים מהשימוש במורשתו וברטוריקה של כהנא מצד פעילי ימין קיצוני אלימים. זו הסיבה שבגללה ארגון כהנא חי עדיין מוגדר על ידי ארה"ב כישות טרוריסטית".

קריאות בוז לעבר בן גביר באזכרת הרב כהנא:

.

בן גביר אמר באירוע: "נער הייתי וגם בגרתי ומאז הייתי בן 16, כל שנה הגעתי לאזכרה כאן להוקיר ולהכיר את מי שנרצח על קידוש השם, את מי שפעל למען יהודי ברית המועצות ודאג לפעול לפתיחת מסך הברזל, את מי שנלחם באנטישמיות נגד יהודים בארצות הברית ופעל לחוקק חוק עונש מוות למחבלים".