ליברמן נגד הבקשה של אבי מעוז: הם רוצים להקים יחידה לטוהר הגזע

יו"ר נעם נפגש אתמול עם יו"ר הליכוד בתל אביב, ולאחר פגישתם אמר כי "יש צורך להוציא מיד את תכניות הלימוד האנטי ציוניות והאנטי יהודיות שהוחדרו למערכת החינוך, וכן את הצורך בחיזוק זהותה היהודית של המדינה" | יו"ר ישראל ביתנו הגיב על הדברים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/11/22 09:01 טו בחשון התשפג

ליברמן נגד הבקשה של אבי מעוז: הם רוצים להקים יחידה לטוהר הגזע
ליברמן, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, נפגש אתמול במצודת זאב עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו במצודת זאב שבתל אביב. "הצגנו לראש הממשלה המיועד את תפיסת העולם שלנו לפיה יש צורך להוציא מיד את תכניות הלימוד האנטי ציוניות והאנטי יהודיות שהוחדרו למערכת החינוך, וכן את הצורך בחיזוק זהותה היהודית של המדינה", אמר מעוז עם סיום הפיגשה. יו"ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, הגיב הבוקר (ד') לדברים.  

"יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז דורש להקים במשרד ראש הממשלה יחידה שתפעל לחיזוק הזהות היהודית - זו יחידה נטו לטוהר הגזע. הם רוצים לבטל את חוק השבות", אמר ליברמן בגל"צ.

ליברמן התייחס גם לניצחון הימין בבחירות: "אנחנו מכבדים את התוצאה ונשרת מהאופוזיציה, גם זו זכות גדולה. נילחם יום יום, ואני מתכוון להיות בכנסת בכל הימים".

ליברמן וגנץ לא ימליצו על לפיד

היום, החל מהשעה 15:45 יגיעו נציגי המפלגות שנבחרו לכנסת ה-25 אל נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג ויציעו את המועמד שלהם להרכבת ממשלה. בשל התוצאות המוחלטות של הבחירות והניצחון המובהק של הימין, מדובר באירוע סימלי וככל הנראה מי שירכיב את הממשלה הבאה הוא בנימין נתניהו. ישראל ביתנו והמחנה הממלכתי לא תמלצנה על בני גנץ לראשות הממשלה וגם לא על יאיר לפיד.

על פי הנוהג, ייפגש הנשיא עם נציגי הסיעות, ישמע את המלצתן ולאחר גמר סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד: הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על פי החוק.


(אבי מעוז באולפן כיפה, ארכיון)