במפלגת נעם מאיימים להישאר מחוץ לקואליציה: "לאתגר את הממשלה מימין"

אחרי שראש הממשלה המיועד נפגש כבר עם כל ראשי מפלגות הקואליציה מלבד אבי מעוז, בנעם שוקלים להישאר בחוץ: "כנגד הטרלול הפרוגרסיבי" | סביבת נתניהו: הם יפגשו

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/22 11:03 יד בחשון התשפג

במפלגת נעם מאיימים להישאר מחוץ  לקואליציה: "לאתגר את הממשלה מימין"
מעוז, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

מרכיבים קואליציה: ראש הממשלה המיועד נפגש כבר עם כל ראשי המפלגות שאמורות להקים את הקואליציה שלו בניסיון להתחיל ולהניע את הקמת הממשלה הבאה. מי שעדין לא קיבל זימון לפגישה עם נתניהו הוא יושב ראש מפלגת נעם אבי מעוז. בעקבות אי ההזמנה עד כה, בנעם שוקלים להכריז כי לא יכנסו לקואליציה וכי יאגפו את הממשלה מימין. 

"לאתגר את הממשלה מימין וכנגד הטרלול הפרוגרסיבי"

"בעקבות אי הזמנתו של חבר הכנסת אבי מעוז לפגישה עם נתניהו" אומרים במפלגה, "המעידה אולי כי ישנם גורמים בליכוד שלא מעוניינים שמפלגת נעם תהיה חלק מהקואליציה, שוקלים גורמים בנעם להישאר מחוץ לקואליציה". בנעם מוסיפים כי הם ינסו "לאתגר את הממשלה מימין וכנגד הטרלול הפרוגרסיבי".

הליכוד: "יפגשו היום או מחר"

בלשכת נתניהו מוסרים: "ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו צפוי להיפגש עם ח"כ אבי מעוז, היום או מחר". בתוך כך דווח כי ייתכן ובמידה ומפלגת נעם אכן לא תיכנס לקואליציה, ישקלו לתת למעוז את נציגות האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים וכך ישיגו עוד אצבע לימין.

על רקע המשא ומתן בין המפלגות והאתגרים שעומדים לפתחו של נתניהו בהקמת הממשלה הבאה, אבי מעוז ומפלגת נועם מציגים את התנאי שלהם לכניסה לממשלה. על פי מעוז הדבר העיקרי, בלעדיו נעם לא תיכנס לקואליציה הוא קידום החוק האוסר על לימודי מגדר בבתי הספר והגנים. עם זאת מצהיר מעוז כי מפלגתו תתמוך בממשלה בכל מקרה וללא תנאי.