אליעד שרגא נגד דרעי: הוא לא יכול להיות שר בממשלת ישראל

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועצת המשפטית לממשלה, ודרשה: "הבהירי כי מר אריה דרעי אינו כשיר לכהן כשר בשל חזקת הקלון שחלה בעניינו" | אליעד שרגא: "חזקת הקלון – המונעת מאדם לכהן כשר – חלה כל העת על אדם שהורשע והוטל עליו עונש מאסר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/11/22 20:05 יג בחשון התשפג

אליעד שרגא נגד דרעי: הוא לא יכול להיות שר בממשלת ישראל
דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ב') ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, בדרישה שתבהיר כי אריה דרעי אינו יכול לכהן כשר, בשל חזקת הקלון שחלה עליו. התנועה הזכירה בפנייתה כי ביום ה-1 בפברואר 2022 נידון דרעי לעונש של 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 180,000 שקלים בעקבות הודאתו והרשעתו, במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עמו. 

לטענת התנועה, יו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, הבהיר כי חלה על דרעי חזקת קלון, המונעת ממנו לכהן כשר: "אדם שהורשע ונידון לעונש מאסר על פי התנאים המנויים בחוק היסוד לא יהיה כשיר לכהן כשר בממשלת ישראל, אלא אם כן קבע יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית כי אין בעבירה שבה הורשע אותו אדם משום קלון".

אליעד שרגא

אליעד שרגא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מר דרעי מוחזק בקלונו"

עו"ד דר' אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "לאור תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 וההצהרות של מר אריה דרעי כי ברצונו לכהן כשר בממשלה ה-37 ,עולה הצורך שהיועמ"ש תבהיר למועמדים ליטול את תפקיד הרכבת הממשלה ולציבור כולו, מהו הדין ביחס לחזקת הקלון המונעת ממר דרעי לכהן כשר".

"השופט עמית הבהיר כי חזקת הקלון – המונעת מאדם לכהן כשר – חלה כל העת על אדם שהורשע והוטל עליו עונש מאסר ועל כן אנו פונים אל היועמ"ש בבקשה שתנחה את המועמדים ליטול את תפקיד הרכבת הממשלה ותבהיר להם ולציבור כולו, כי אכן מר דרעי מוחזק בקלונו".