הגזמנו עם הפמיניזם והלהט״ב שלא היו הליבה שלנו: השר נחמן שי בחשבון נפש

השר ממפלגת העבודה הציג את הנקודות שהובילו לדעתו למפלה בבחירות, וביקר: "ביבי עשה ללפיד ובנט בית ספר" | על המפלגה אמר: "יכול להיות שנתפסנו בעיני הציבור כמי שמוכנים להשלים עם היעדר משילות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/11/22 10:14 יב בחשון התשפג

הגזמנו עם הפמיניזם והלהט״ב שלא היו הליבה שלנו: השר נחמן שי בחשבון נפש
נחמן שי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בניגוד למרצ, מפלגת העבודה עברה את אחוז החסימה, אולם לא מדובר בהצלחה אלא יותר בכישלון עם ארבעה מנדטים. שר התפוצות מטען העבודה, נחמן שי דיבר הבוקר (א') ב"כאן ב", והתייס לנקודות שלדעתו הובילו להפסד של המחנה.

"נפתלי איבד את המפלגה שלו בשניות"

"לא קראנו את התמונה הפוליטית במדינת ישראל. מדינת ישראל הולכת ימינה והיינו צריכים להבין את זה ולהסיק מזה את המסקנות", אמר שי בתחילת דבריו בנושא. 

"הטעות הגדולה של המחנה שהוא התמקד בניהול ובעשיה ושכח שבסוף המשחק הוא פוליטי. יאיר לפיד ונפתלי בנט רצו להיות ראשי ממשלה, הם היו, ושכחו שיש להם גם זירה פוליטית תוססת מלאת מהמורות. נפתלי איבד את המפלגה שלו בשניות, וגם לפיד לצערי השקיע בניהול המדינה והגיע להישגים יפים, אבל בפוליטיקה זה לא עבד. ביבי עשה להם בית ספר".

לפיד ובנט.

לפיד ובנט | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"הטעות של המחנה היא שלא קראנו את התמונה הפוליטית במדינת ישראל"

על מפלגת העבודה אמר: "המפלגה הלכה ושקעה במשך השנים. זה היה זינוק נדיר אצל אצל מרב, מאפס לשבעה. זאת היתה הבלחה, אבל התהליכים הברורים שהיה צריך לקרוא ולהבין אותם - שהמחנה שלנו הולך ומדלדל ושוקע, וצריך לחדש ולרענן אותו, ולבחון את הרעיונות שעומדים ביסודו. ויכול להיות שהמבנים הארגונים שלו, מפלגות העבודה ומרצ - התיישנו וצריך לחשוב על סוג של מחנה יותר גדול שילכד את הכוחות שמשמאל למפלגת עתיד שהיא מרכז".   

לשאלה מה הם היו צריכים לעשות, השיב: "הטעות של המחנה היא שלא קראנו את התמונה הפוליטית במדינת ישראל. מדינת ישראל הולכת ימינה. החברה הישראלית הולכת ימינה, והיינו צריכים לבטא הלכי רוח כנראה יותר ימניים". עוד הוא אמר: "הציבור בארץ מצפה ליד קשה ומוכן לוותר על ערכים. יכול להיות שגם אנחנו היינו צריכים ללכת לכיוון הזה".

"הציבור שהלך ימינה אמר לנו ביי-ביי"

"יכול להיות שנתפסנו בעיני הציבור כמי שמוכנים להשלים עם היעדר משילות, עם השתלטות של בדואים או אחרים על שטחי מדינת ישראל. יכול להיות שכך נתפסנו וזה לא צריך להיות כך. משהו ב-DNA לא עבד וזה לא נתפס כך והציבור שהלך ימינה אמר לנו ביי-ביי. היה צריך לקרוא יותר טוב את המפה ולפעול בהתאם, את זה לא עשינו".

גם הומואים יוכלו לתרום דם. מצעד הגאווה בירושלים

מצעד גאווה בירושלים | צילום: Hadas Parush/Flash 90

"אנחנו היינו מפלגה ביטחוניסטית. לא כל הדברים היו רק הקהילה הלהט"בית או פמיניזם או כל מיני נושאים שלא היו הליבה של מפלגת העבודה. זה לא יכול להיות הדגל של מפלגת העבודה ולכן נשארנו מאחור".