"בן גביר הפגיז במעוזי הליכוד, סמוטריץ' חיסל את שרידי ימינה": עמית סגל מנתח

הפרשן הפוליטי מנתח את תוצאות הבחירות מהצד של גוש הימין ואומר כי היו"רים של עוצמה יהודית והציונות הדתית הגדילו את כוחם על חשבון מפלגת הליכוד | ספירת הקולות: גוש הימין מגדיל את הפער מגוש השמאל

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/22 12:38 ט בחשון התשפג

"בן גביר הפגיז במעוזי הליכוד, סמוטריץ' חיסל את שרידי ימינה": עמית סגל מנתח
סמוטריץ' ובן גביר , צילום: Flash90

ספירת המעטפות הכפולות החלה בשעות הלילה המאוחרות, ולאחר ספירת 94% מהקולות עולה כי למפלגת מרצ חסרים כ-15 אלף קולות כדי לעבור את אחוז החסימה, ולבל"ד הערבית כ-23 אלף קולות חסרים. בגוש הימין אין שינוי בחלוקת המנדטים נכון לשעות הצהריים (ה') אולם בקרב קולות החיילים הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר זכו ל-17.2%, יותר מכל מפלגה אחרת. 

"נגס בצעירי המרכז"

הפרשן הפוליטי של חברת החדשות עדכן מוקדם יותר היום כי גוש הימין בראשות נתניהו מגדיל את הפער בקולות על מחנה השמאל ואף מתקרב למנדט נוסף. "בגדול: בן גביר הפגיז במעוזי הליכוד ונגס בצעירי המרכז, סמוטריץ׳ חיסל את שרידי ימינה", כתב סגל בהחלטיות.

אמש הסביר סגל איך אזרחי ישראל הביאו לסיום המשבר הפוליטי שהחל בתחילת 2019. סגל ציין כי הימין בראשות נתניהו יחד עם איילת שקד קיבל 2,041,252 קולות שהם 50.04% השווים ל-60 מנדטים. מנגד, המרכז-שמאל יחד עם המפלגות הערביות קיבל 2,033,063 קולות שגם הם שווים ל-60 מנדטים. הפער בין הגושים עומד על כ-8,200 קולות בלבד.

מה הביא למפלה?

חוסר היכולת של ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד לאחד את המפלגות הערביות ומפלגות המרכז, הוביל יותר מפלגות לסכנת אחוז החסימה, וכמו שאנחנו כבר יודעים שתיים מהן לא עברו אותו, דבר שלא היה קורה במצב של איחוד בין מרצ והעבודה, ובל"ד עם חד"ש-תע"ל.  

סגל הסביר כי מכיוון שמרצ ובל"ד נמצאות מתחת לאחוז החסימה, גוש הימין ונתניהו מקבל חמישה מנדטים נוספים – 65 בסך הכול, ומנגד גוש השמאל ולפיד צונחים ל-55 מושבים בכנסת הבאה.