בחירות 2022

גורמים בליכוד: נתניהו מנסה לגייס עריקים מהצד השני

על פי אותם גורמים, הנאום המפויס שנשא יו"ר הליכוד לאחר תוצאות המדגמים נועד כדי להקל עליו לנסות לגייס עריקים מהצד השני, בדגש על המחנה הממלכתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/22 20:21 ח בחשון התשפג

גורמים בליכוד: נתניהו מנסה לגייס עריקים מהצד השני
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בחירות 2022: בשעה 03:00 לפנות בוקר הגיע ראש האופוזיציה ומי שעל פי תוצאות הבחירות והמדגמים, גם ראש הממשלה הבא, בנימין נתניהו, לנאום במטה הליכוד. נתניהו נשא נאום זהיר ומפוייס בו הוא הודה לשותפיו ופנה לכל חלקי העם. "המדינה היא של כולם ואני אדאג לכולם כמו שעשיתי כל חיי", אמר נתניהו. 

בעקבות נאומו של נתניהו, גורמים בליכוד אומרים כי הנאום המפויס נועד כדי להקל עליו לנסות לגייס עריקים מהצד השני עם דגש על המחנה הממלכתי,  כך על פי פרסום של הכתבת הפוליטית של חדשות 12, דפנה ליאל.

גנץ, סער ואיזנקוט: "החלטנו לבסס את המחנה הממלכתי כתנועה משמעותית"

בתוך כך, לנוכח התוצאה המאכזבת מבחינתם שעומדת על 12 מנדטים בלבד, התכנסו היום (ד') ראשי רשימת המחנה הממלכתי לדיון בו עסקו בתוצאת הבחירות. ביום ראשון תתכנס הרשימה לישיבה בצמוד למליאת הכנסת.

גנץ, סער ואיזנקוט

גנץ, סער ואיזנקוט צילום: דוברות

יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון בני גנץ ביחד עם שר המשפטים גדעון סער וגדי איזנקוט, מסרו בסיום הפגישה: "בפני מדינת ישראל עומדים אתגרים גדולים עימם תתמודד ממשלה הנשענת על גורמים קיצוניים. החלטנו להמשיך ולבסס את 'המחנה הממלכתי' כתנועה משמעותית במרכז הזירה הפוליטית".

עוד נמסר כי "אנו מכבדים את החלטת הבוחרים, ולאחר הרכבת הממשלה, נשרת כאופוזיציה אחראית וממלכתית תוך שאנו ממשיכים לבנות את המחנה הממלכתי כאלטרנטיבה שלטונית".

והנה תמונה עם הרעיה שרה |

והנה תמונה עם הרעיה שרה | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נתניהו בנאום מפייס: "אנחנו על סף ניצחון גדול מאוד, נאחה את הקרעים בעם"

כאמור, נתניהו נשא נאום פייסני בו הוא הבטיח כי הוא יאחה את הקרעים בעם. "המדינה היא של כולם ואני אדאג לכולם כמו שעשיתי כל חיי" אומר נתניהו. "נעשה כל זאת בערבות הדדית מתוך הכרה שיש לנו מדינה אחת, גורל אחד ועתיד אחד", נתניהו מוסיף ומבקש מתומכיו להיות שותפים להורדת הלהבות: "אני מתכוון לעשות יחד איתכם, אנחנו נפעל להורדת הלהבות בשיח הציבורי, להשבת השלום הפנימית בתוכינו".