דני דנון מסמן מטרה וחושף איזה תפקיד הוא רוצה

התוצאות הרשמיות של הבחירות לכנסת ה-25 עדיין לא פורסמו אבל בכירים בליכוד כבר מסמנים את התפקידים אותם הם רוצים לאייש | דני דנון: "אתמודד על תפקיד יו"ר הכנסת"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/11/22 13:36 ח בחשון התשפג

דני דנון מסמן מטרה וחושף איזה תפקיד הוא רוצה
צילום: רם משה

הלילה הפוליטי לו חיכתה מדינת ישראל במשך כארבעה חודשים הסתיים, המדגמים פורסמו ותוצאות האמת מתחילות לזרום. בעקבות החזרה של מפלגת הליכוד לשלטון, בכירים במפלגה מסמנים מטרות ותפקידים. שגריר ישראל לשעבר דני דנון הודיע היום (ב') כי יתמודד על תפקיד יו"ר הכנסת. 

דנון אמר היום עם פרסום התמודדותו: ״הכנסת היא הריבון. אזרחי ישראל בחרו אתמול כנסת חדשה. על הכנסת הנבחרת להחליף מיד עם השבעתה את יו"ר הכנסת הנוכחי מיקי לוי על מנת שנשיב את השליטה על המהלכים בכנסת לידי הליכוד, מפלגת השלטון. אחרי שנה בה נרמס מעמד הכנסת ע"י ממשלת לפיד, בכוונתי להתמודד על תפקיד יו"ר הכנסת ולהחזיר את הכנסת למקומה הראוי".

התאבון בליכוד רק גדל

תקופה מעניינת לפנינו. הפריימריז הדרמטיים בליכוד יצרו מצב מעניין, ישנם בכירים, אלו שסיימו במקומות הגבוהים, וישנם בכירים לשעבר. אלו ואלו דורשים תפקידי שר, אמנם אין להם כל כך לאן ללכת, אל גם לנתניהו לא, והוא סחיט יותר מבעבר, "אנחנו כבר יודעים איזה תפקיד אנחנו רוצים", אמרו לי אמש בשעה מאורחת בסביבת אחד הבכירים, "וזה לא השר להגנת הסביבה". נתניהו ינסה לשמור את התיקים הבכירים בליכוד אבל סמוטריץ' צפוי להתעקש. מעניין כמה נתניהו יהיה "אמיץ" לנפח את הממשלה ולהשתמש בחוק הנורווגי, אם הוא יתנהל כמו בנט ולפיד, הבעיה תקטן.