בחירות 2022

למקרה שפספסתם: סיכום הדרמה עם נאומי המנצחים והמפסידים

הלילה הפוליטי לו חיכתה מדינת ישראל במשך כארבעה חודשים הסתיים, המדגמים פורסמו ותוצאות האמת החלו לזרום. זה הזמן לסכם את החלקים הנבחרים מדברי המנצחים, והמפסידים: "נדאג למדיניות שקולה ואחראית, נחזיר את ישראל למעמדה ככוח עולה בין האומות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/11/22 07:57 ח בחשון התשפג

למקרה שפספסתם: סיכום הדרמה עם נאומי המנצחים והמפסידים
ביבי ושרה חוגגים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מנהיג מחנה הימין, בנימין נתניהו:

ראש האופוזיציה, יו"ר הליכוד ומי שמסתמן כראש הממשלה הבא, בנימין נתניהו, הגיע לקראת השעה 03:00 לפנות בוקר (ד') לנאום ניצחון מסויג במטה הליכוד בבנייני האומה. נתניהו תריע מפני טוהר הבחירות, הודה לשותפיו ופנה לכל חלקי העם. נתניהו למד מן העבר ולא חגג באופן רשמי: "אני קצת מנוסה, צריך להמתין לתוצאות האמת. אם אכן תוצאות המדגמים משקפים את תוצאות האמת אני אקים ממשלה לאומית שתדאג לכל אזרחי ישראל ללא יוצא מן הכלל.

נתניהו פנה לתומכיו ואומר: "העם רוצה רוצה מדינה יהודית, מדינת הלאום שלנו, שפכנו ים של דמעות וים כדי להשיג אותה. העם רוצה ראש ממשלה שידאג לחיילים, ראש ממשלה שנלחם על החיילים שלו. נדאג למדיניות שקולה ואחראית, נחזיר את ישראל למעמדה ככוח עולה בין האומות". 

בני הזוג נתניהו חוגגים |

בני הזוג נתניהו חוגגים | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המנצח הגדול, איתמר בן גביר:

בעוצמה יהודית, שהיא חלק מהפתעת הבחירות הגדולה יחד עם הציונות הדתית, חגגו במלון וורט בירושלים. יו"ר עוצמה יהודית שדרש השבוע את המשד לביטחון הפנים, איתמר בן גביר, פתח את נאומו בברכת שהחיינו. גם בן גביר לא מיהר לחתום על התוצאות הראשוניות והמדגמים שהתעדכנו: "אנחנו עדיין לא יודעים אם יש לגוש 61. אני זוכר את החגיגות של הבחירות הקודמות, שהסתיימו בממשלה עם רע"מ". בהמשך אמר: "אני חושב שההישג הגדול הגיע בין היתר, מהסיבה שאנחנו מייצגים את כולם; חילוניים ודתיים, חרדים ומסורתיים, ספרדים ואשכנזים, אנשי עיר וכפר, חקלאים, מורים, עצמאיים, שוטרים וחיילים, וכולם כולם מבקשים שינוי אמיתי".

"המורשת היהודית שלנו היא לא רק של דתיים. גם לחילונים מגיע ללמוד בבית הספר על האבות והאימהות ועל ההסטוריה שלנו. עדיין מוקדם לסכם, אבל יש לנו חלומות ואני מבטיח גם לאלה שלא הצביעו לי, ממפלגות רחוקות, שאנשים אחים אנחנו".

מתרגשים |

מתרגשים | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנצח נוסף, בצלאל סמוטריץ':

עם פרסום תוצאות המדגמים של כל ערוצי הטלוויזיה, יו"ר הציונות הדתית אמר לחבריו בהתרגשות: "לראשונה מאז קום המדינה המפלגה של הציבור הדתי הלאומי היא המפלגה השלישית בגודלה בישראל". גם סמוטריץ' היה זהיר: "אנחנו מחכים לתוצאות האמת כדי שנוכל בע"ה להקים בביטחון ממשלת ימין לאומית, יהודית וציונית".

"שמענו במהלך הקמפיין הרבה מאוד אמירות והפחדות על מה שיקרה כשסמוטריץ' ובן גביר יחזרו לשלטון ויהיו בממשלה וכו'. אני רוצה להגיד כאן בצורה חד משמעית וברורה: המחויבות שלנו היא לשרת את כל עם ישראל, ימין ושמאל, דתיים, חילונים, חרדים, ומסורתיים, יהודי הארץ ויהודי התפוצות, אלו שמסכימים איתנו ואלו שלא".  

רוקדים |

רוקדים | צילום: Yossi Aloni/Flash90

המפסידה הגדולה בימין, השרה איילת שקד:

על פי כל תוצאות מדגמי ערוצי הטלוויזיה המרכזיים, ועוד לפני תוצאות האמת ניתן לקבוע כמעט בוודאות כי הבית היהודי בראשות השרה איילת שקד, לא צלחה את אחוז החסימה. "אני רוצה לברך את נתניהו על ההישג של גוש הימין. מקווה שיקימו ממשלה יציבה במהרה. היינו בית לאנשים שלא היו הולכים לבחור בשום דרך אחרת ואני גאה על זה ועל הדרך. נלחמנו כמו אריות, ידענו שזה קרב קשה מאוד, אבל הלכנו עם האמת שלנו, עם האידיאולוגיה שלנו והקול שלנו הוא קול מאוד חשוב, נמשיך להשמיע את הקול הזה".

שקד בסיור קלפיות, אתמול:

ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד: 

עם פרסום תוצאות המדגמים הצופים ניצחון לגוש הימין, נאם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד בפני תומכיו וסיכם את מערכת הבחירות. לפיד לעודד את תומכיו וטען כי צריך לחכות לתוצאות האמת: "עד שלא תיספר המעטפה האחרונה שום דבר לא נגמר ולא נסגר. אנחנו נחכה בסבלנות לנתונים הסופיים".

"את מה שהתחלנו צריך להמשיך. בשנה וחצי האחרונות היתה פה ממשלה של אנשים הגונים, ישרים וטובים, שעבדו קשה ויצרו פה עשיה חסרת תקדים". עוד אמר לפיד: "אין לנו שום כוונות לעצור. אין לנו שום כוונות להפסיק. כל אזרח ישראלי, דתי או חילוני, שמאלני או ימני, יהודי או ערבי, סטרייט או להט"ב, צריך לדעת הלילה שאנחנו נמשיך להלחם כדי שישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית, ליברלית ומתקדמת". 

מתרגלים |

מתרגלים | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש האיחוד שלא צלח, השר בני גנץ:

תוצאות הסקרים במהלך החודשים האחרונים נתנו למחנה הממלכתי של השרים בני גנץ וגדעון סער תקווה מסוימת כי בזמן אמת מפלגתם תניב הישג בבחירות. המדגמים שפורסמו הורידו את הרוח במפרסים. בנאומו הלילה אמר גנץ: "לילה ארוך וימים ארוכים לפנינו. אנחנו נמתין לתוצאות האמת. יהיו תוצאות האמת אשר יהיו, את הדרך של המחנה הממלכתי, רק התחלנו".

"אנחנו נשמר את הרעיון הממלכתי, נמשיך ונתגבש, ונפעל לייצר מסגרת פעולה רחבה שתשרת את עם ישראל ואזרחי ישראל כולם. אני רוצה להגיד שאני מאמין במטרות שלנו, שאני שלם עם הדרך, שלם עם זה שעשינו כל מה שניתן בכדי להגיע לאיחודים – ולהתנהל באופן נכון למדינת ישראל ולאינטרסים של כל האזרחים".

מאוכזבים |

מאוכזבים | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט:

לנפתלי בנט שיסיים את תפקידו הרשמי בקרוב, לא היה הרבה מה להגיד אמש, מעבר לברכה אותה פרסם עבור שותפתו לשעבר, השרה איילת שקד: "אני מבקש להביע הערב הערכה ליו״ר הבית היהודי ושרת הפנים איילת שקד שנלחמה כמו פייטרית אמיתית למען ערכיה ואמונותיה. בהצלחה איילת!".