"דבר אחד ברור": כך משפיעים אחוזי ההצבעה הגבוהים על התוצאות

אחוזי ההצבעה גבוהים מהרגיל, ודודי חסיד, הסוקר והדוגם של כאן 11, מסביר על השפעתם של אחוזי ההצבעה על המפלגות | נכון לשעה 16:00: אחוזי ההצבעה עומדים על כ-47.5%

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/22 18:39 ז בחשון התשפג

"דבר אחד ברור": כך משפיעים אחוזי ההצבעה הגבוהים על התוצאות
בחירות 2022, צילום: David Cohen/Flash90

היום הגדול הגיע: הקלפיות ברחבי המדינה נפתחו החל מהשעה 7:00, והבחירות לכנסת העשרים וחמש בעיצומן. ביחס לבחירות בעשרים השנים האחרונות, בחירות 2022 מספקות נתוני הצבעה גבוהים מהרגיל. שעות בודדות לפני הצגת המדגמים השונים, דודי חסיד, יושב ראש מכון קנטאר, מסביר על השפעת הנתונים.

דודי חסיד מסביר

אחוז ההצבעה עד לשעה 16:00 עומד על כ-47.5% עליה של 5.2% בהשוואה לאותה שעה בבחירות לכנסת ה-24. מספר המצביעים, מספר המצביעים, נכון לשעה 16:00, עומד על 3,224,350. שיעור ההצבעה מהווה עלייה של כ-5.2% מאותה השעה במערכת הבחירות לכנסת ה-24.

במשדר כאן 11 הסביר חסיד, שכאמור, יפרסם בשעות הקרובות את המדגם שלו: "ההשפעות של אחוז הצבעה גבוה עשויות להיות סותרות, אבל דבר אחד ברור", הוא מסביר. "המפלגות הקטנות עשויות לשלם את המחיר". בין המפלגות שמתנדנדות, כידוע, הם הבית היהודי של שקד, העבודה ומרצ, וגם המפלגות הערביות.

מערך של בייביסיטרים ואמבולנסים: הצצה למטה הבחירות של אגודת ישראל

המאמצים לשכנוע בוחרים פוטנציאליים לצאת מהבית ולהגיע לקלפי ניכרים היטב במטה הבחירות של אגודת ישראל, שם מתקבל בכל פרק זמן קצר עדכון ממאגר הנתונים מי עדיין לא יצא להצביע. "המקום מחולק לפי חסידויות", מסביר יעקב יענקי ברגר, "כל קבוצה של חסידות נמצאת פה והנציגים מקבלים עדכון כל חצי שעה מי עדיין לא הצביע, וכך מתקשרים לאלה שנשארו בבית ומפצירים בהם לצאת לקלפי".

"המאגר מחזיק נתונים של עשרות אלפי אנשים, ובכל קלפי מתקבל עדכון האם בעל זכות בחירה מהמאגר אכן הגיע להצביע. בנוסף, המטה מספק מאגר של בייביסיטרים ואמבולנסים כדי להקל על האזרחים שזקוקים לכך", הוא מסביר.