בחירות 2022

גנץ: נקיים את הסכם אביתר אחרי הבחירות

שר הביטחון ויו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, בני גנץ, התחייב הבוקר בראיון ל'כאן' רשת ב' כי הסכם אביתר עלו חתמה המדינה לפני למעלה משנה יקוים אחרי הבחירות הקרובות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/10/22 10:54 ה בחשון התשפג

גנץ: נקיים את הסכם אביתר אחרי הבחירות
בני גנץ, צילום: אריאל חרמוני,

למעלה משנה עברה מאז עזבו התושבים את היישוב אביתר בתמורה להבטחה שיחזרו למקום במהרה, למרות שסקר הקרקעות במקום בוצע מזמן, הממשלה לא מאפשרת את התיישבות היהודים במקום, שר הביטחון בני גנץ סיפק היום (א') הצהרה מעניינת בנושא. 

בראיון ל'כאן' רשת ב' אמר יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, "אנחנו רוצים לקיים את ההבטחה, זה עבר ממשרד ביטחון למשרד המשפטים, מקווה שזה יקרה מיד אחרי הבחירות. אני רוצה להתקדם בסיכום, אני מקווה לעשות את זה אחרי הבחירות יש פה גם עניינים משפטיים, בתקווה שלא תהיה עתירה שתחסום אותנו".

פעילי ימין ניסו לפרוץ לאביתר ונחסמו

בשבוע שעבר ניסו תלמידי הישיבה המיועדת להיכנס לישוב, משפחות גרעין אביתר יחד עם מובילי המאבק: ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יו"ר תנועת נחלה, דניאלה וויס, צבי אלימלך שרבף, יו"ר תנועת אמונים ומועמד מפלגת הציונות הדתית צבי סוכות, במחאה על אי קיום ההסכם שנחתם מול שר הביטחון גנץ. הללו נחסמו עי כוחות מג"ב.

צפו בפעילים עולים לאביתר:

תנועת נחלה מסרה בתגובה לדבריו של בני גנץ ברשת ב, "סקר הקרקעות הסתיים כבר לפני שנה וגנץ אינו עומד בהתחייבותו. ההחלטה להעלות את הישיבה ומשפחותיה אינה טעונה שום אישור משפטי.
זו החלטה ששר הביטחון בני גנץ יכול לקיים באופן מיידי. גנץ לא עמד בהבטחתו לרב דרוקמן, להנהגת אביתר ובעיקר כלפי התושבים אשר יצאו מהמקום בלב כבד וממתינים להעלות את הישיבה ומשפחותיה במיידי".