נתניהו סותר את סמוטריץ': "מנסור עבאס התחנן בפניי ולא הייתי מוכן"

בראיון לקראת הבחירות בשבוע הבא התייחס ראש האופוזיציה לנאום בר אילן שנשא לפני 13 שנים, והסביר כי התנאי שלו היה שליטת ישראל בכל השטח מזרחית לירדן | על הציונות הדתית: "הם בכל בקואליציה שלנו, אין קואליציה אחרת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/10/22 22:38 א בחשון התשפג

נתניהו סותר את סמוטריץ': "מנסור עבאס התחנן בפניי ולא הייתי מוכן"
נתניהו, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו העניק היום ראיונות לשני כלי תקשורת, לקראת הבחירות לכנסת ה-25 שיתקיימו ביום שלישי בשבוע הבא. בדבריו התייחס נתניהו לממשלה הבא שהוא מעוניין להקים, בה תהיה חברה מפלגת הציונות הדתית, ואף לפתרון שתי המדינות כפי שדיבר עליו בנאום בר אילן בשנת 2009.

"הם בכל בקואליציה שלנו"

נתניהו אמר בראיון לדוד בן בסט ברדיוס 100FM וברדיו לב המדינה כי הוא מתחייב שבצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר יהיו שרים בממשלה בראשותו ולא תהיה קואליציה אחרת: "הם בכל בקואליציה שלנו, אין קואליציה אחרת", קבע נתניהו. 

בהקלטות שנחשפו השבוע (א') ב"כאן 11", נשמע יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אומר: "נתניהו לא רצה ללכת עם רע"ם? רצה באבי-אביו. אני היחידי שעמדתי בפרץ, הייתי מרוויח שני מנדטים". בראיון הערב הבהיר ראש הממשלה לשעבר כי שמנסור עבאס התחנן להיכנס לממשלתו של נתניהו והוא זה סירב: "מנסור עבאס התחנן בפניי שאני אכניס אותו לקואליציה ולממשלה ואני לא הייתי מוכן".

"אני נפגע כאשר פוגעים במשפחה שלי"

במהלך הריאיון עמו התייחס נתניהו לנאום בר אילן שנשא לפני 13, בו דיבר על שתי מדינות. נתניהו הסביר כי התנאי שלו היה שליטת ישראל בכל השטח מזרחית לירדן, בקרקע, באוויר ובמעברים: "אמרתי לידידי ג'ו ביידן - 'לא אכפת לי איך אתה רוצה לקרוא לזה'".

לסיום דיבר נתניהועל יחס התקשורת אליו ואל משפחתו: "אני נפגע כאשר פוגעים במשפחה שלי, אבל אני שואב כוח מהתנ"ך, מהשורשים, מהמשפחה ומציבור ענק".