ראיון מרב מיכאלי: אני תוהה אם מדינת ישראל צריכה רב ראשי

בראיון לחדשות כיפה קראה שרת התחבורה לציבור הדתי לאומי להצביע דווקא למפלגת העבודה, "יש המון חובשי כיפות שלא רוצים מדינה שכופה על אנשים" | על ממשלה עם הרשימה משותפת אמרה: "לא רואה את זה קורה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/10/22 17:57 א בחשון התשפג

מרב מיכאלי: אני תוהה אם מדינת ישראל צריכה רב ראשי
צילום: כיפה

פחות משבוע לבחירות לכנסת ה-25, אירחנו את שרת התחבורה מרב מיכאלי לראיון. יו"ר מפלגת העבודה התייחסה לתמיכה של חברי המשותפת במחבלים משכם ואמרה: "רע מאוד, מגנה את האמירות האלה ומצער אותי שככה הם בחרו להתבטא". 

הם עדיין שותפים אפשריים בממשלה?

אני מאמינה שכל מי שמאמין במדינה יהודית דמוקרטית וליברלית מוזמן, לצערי הרשימה המשותפת מאיך שהיא מתבטאת נראה שהם לא שם. אתה רואה אותם תומכים בממשלה? אני לא רואה את זה קורה. הדבר הדחוף הוא שהגוש שלנו ינצח ואנחנו שני ניצחונות בפתק אחד. 

"אם יש עתיד תהיה גדולה והעבודה לא תעבור את אחוז החסימה, מי ינצח פה?"

יכול להיות שלא תעברו?

אני לא שאננה, אבל מאוד מאמינה במפלגת העבודה, גם כשהסקרים לא מחמיאים, אני בונה אותה למפלגת שלטון מחדש. זאת מפלגה שיכולה להוציא את ישראל מהמשבר. אנחנו הודענו שנמליץ על לפיד לראשות הממשלה ויש לנו אחריות משותפת, אם יש עתיד תהיה גדולה והעבודה לא תעבור את אחוז החסימה, מי ינצח פה?

"תחבורה ציבורית בשבת היא לא נגד הציבור הדתי"

לציבור הדתי לאומי אמרה מיכאלי, "לי חשוב לבוא דווקא לכיפה כי יש המון חובשי כיפות שרוצות ורוצים מדינה דמוקרטית וליברלית. לא רוצים מדינה שכופה על אנשים, והכתובת היחידה לאנשים ההם זה מפלגת העבודה. ויש לנו חובשי כיפה ברשימה, הרב גלעד קריב ויאיא פינק. ואני אמנם חילונים אבל מבינה בהלכה הרבה יותר מחלק מחובשי הכיפות. תחבורה ציבורית בשבת היא לא נגד הציבור הדתי היא רק בעד מי שאין לו רכב פרטי, והאוטובוסים בשבת לא יעברו בשכונות דתיות, לא הייתי רוצה שיכניסו תחב"צ בשבת לשכונה דתית. 

רב ראשי דתי לאומי זה במצע שלך?

בוא נדבר על קונספט הרב הראשי, זה רעיון של הטורקים שהמנדט הבריטי המשיך אותו, אני תוהה אם מדינת ישראל צריכה רב ראשי, זה לא יהודי בעליל, רב צומח מלמטה, מהערכה והערצה. 

על העצרת לזכר רבין שיזמה מפלגת העבודה אמרה מיכאלי, "הצמד ביבי בן גביר שיתף פעולה והביא לרצח רבין, ואותם דברים נמצאים על הפרק ולכן אי אפשר לוותר על העצרת לזכר רבין. יו"ר האופוזיציה הכניס את בן גביר לכנסת, אותם אני לא הזמנתי לעצרת אבל אני מזמינה את האזרחים והצופים שלכם".