חבר כנסת בליכוד מאשים: הציונות הדתית העתיקה ממני את התכנית למערכת המשפט

חבר הכנסת דודי אמסלם טוען כי התכנית של מפלגת הציונות הדתית למערכת המשפט הועתקה ממנו: "לקחו את החוקים שלי והעתיקו אותם פחות או יותר" | על משפט נתניהו: "יש כאן תפירת תיק לראש ממשלה מכהן, באופן מלא. מנדלבליט ושי ניצן צריכים לשבת בכלא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/22 10:29 כח בתשרי התשפג

חבר כנסת בליכוד מאשים: הציונות הדתית העתיקה ממני את התכנית למערכת המשפט
סמוטריץ' ורוטמן, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

חבר הכנסת דודי אמסלם אשר ממונה מטעם מפלגת הליכוד על קמפיין הליכוד במרחב ירושלים ומכוון לתפקיד שר המשפטים בממשלה הבאה, התראיין הבוקר ב"רשת ב", והתייחס למספר סוגיות שעל סדר היום. אמסלם נשאל על התכנית המשפטית של הציונות הדתית ועל משפטו של נתניהו.

"שנה וחצי אני עובד על הנושא"

על תוכנית "חוק וצדק לתיקון מערכת המשפט וחיזוק הדמוקרטיה הישראלית" של הציונות הדתית, אמר אמסלם: "שנה וחצי אני עובד על הנושא. הגשתי במזכירות הכנסת למעלה מ-15 חוקים שנוגעים לרפורמה במערכת המשפט שניסחתי והתייעצת עם אנשי משפט, כולל חוק לביטול העבירה של הפרת אמונים. שנה וחצי עבדתי על זה באופן ממוקד, בלי קשר לבחירות. הציונות הדתית לקחו את החוקים שלי והעתיקו אותם פחות או יותר".

דודי אמסלם.

דודי אמסלם | צילום: Miriam Alster/FLASH90

אמסלם קרא להקים ועדת חקירה ממלכתית למשפט נתניהו ולהעמיד לדין את המעורבים בהגשת כתבי האישום: "יש כאן תפירת תיק לראש ממשלה מכהן, באופן מלא. האנשים האלה צריכים לשבת בבית סוהר, ממנדלבליט ועד שי ניצן. ראינו כאן הפיכה מלאה".

אמסלם הסביר: "נתניהו הואשם בשוחד ועל הדרך הכניסו לו הפרת אמונים. מה זה הפרת אמונים? לשיטתו זה התנהג לא יפה. אני לא נכנס כרגע לסוגית נתניהו. אני לא רוצה לפתח את הרפורמה הזאת בגלל בנימין נתניהו. היות והנושא חשוב מה עניינה לגבי נתניהו - נדון בבוא היום כשיהיה רלוונטי".