בחירות 2022

טרמפיסטים? 12 יום לבחירות ומפלגת נעם נעלמה

הבחירות לכנסת ה-25 כבר ממש מעבר לפינה אבל במפלגת נעם בראשות חבר הכנסת אבי מעוז עדיין לא פתחו בקמפיין | גורמים בנעם מספרים על מרמור מהמקום של מעוז ברשימה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/10/22 11:51 כה בתשרי התשפג

טרמפיסטים? 12 יום לבחירות ומפלגת נעם נעלמה
איב מעוז בוועידת נעם, צילום: נחשון פיליפסון

לפני החיבור הסופי של מפלגת נעם בראשות חבר הכנסת אבי מעוז עם מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, טענו במפלגה כי יש להם שטח חזק ומשמעותי, כזה שאי אפשר להתעלם ממנו ולכן מגיע להם מקום מכובד ברשימה. בסופו של דבר נעם שובצו ברשימת הציונות הדתית, אבל השטח שפעל קודם סגירת הרשימות נעלם. 

הפעילים של נעם עדיין ממורמרים

בעוד חבר הכנסת איתמר בן גביר מוביל קמפיין פעיל ובמפלגת הציונות הדתית יוצאים לפעילויות בשטח, מפלגת נעם שעשתה רעש רב לפני סגירת הרשימות נעלמה מהרדאר כשנותרו רק 12 ימים לבחירות. גורמים בנעם מאשרים את הדיווח ואומרים כי אכן ישנה רגיעה בתקופה האחרונה, על פי הגורמים הסיבות לכך הן תקופת החגים האחרונה וכן מירמור של פעילים במפלגה על ההסכם שהושג עם סמוטריץ' לפיו מעוז ישובץ במקום ה-11 של המפלגה. 

במקביל, בשיחות עם גורמים בעצמה יהודית והציונות הדתית עולה ביקורת נגד נעם על כך שהקמפיין שלהם לא קיים בשטח, בשיחה עם חדשות כיפה אומרים הגורמים כי הם לא מבינים את ההתנהלות של נעם שפעלו באינטנסיביות עד סגירת הרשימות אבל דווקא לפני הבחירות הנוכחות שלהם לא מורגשת.