למרות החלטת ועד הקיבוץ: בן גביר הגיע לאיילת השחר

יו"ר עוצמה יהודית הגיע לאיילת השחר למרות החלטת ועד הקיבוץ שמנע את קיומו של הכנס: "חופש הביטוי זה גם החופש שלנו. זה לא יעזור לכם סותמי פיות - לא תשתיקו אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/22 21:31 יא בתשרי התשפג

למרות החלטת ועד הקיבוץ: בן גביר הגיע לאיילת השחר
צילום: David Cohen/Flash90

ועד הקיבוץ של איילת השחר הודיע הבוקר (ה') על ביטול הכנס של יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מכיוון שהם לא ערוכים לכנס בהשתתפות רבים. למרות החלטתם, יו"ר עוצמה יהודית הגיע הערב לאיילת השחר וקיים את הכנס ברחבת הדשא של הקיבוץ. לכנס הגיעו גם מספר מפגינים שמחו על קיום האירוע.

במהלך האירוע אמר יו"ר עוצמה יהודית: "ארגנו כאן כנס לבקשת עשרות חברי קיבוץ, שרצו לשמוע אותנו, וזה גרם לועד הקיבוץ לנסות להוריד לנו את השאלטר ולסתום לנו את הפה. איבתיסאם מרעאנה שתומכת בלהשמיד את זיכרון יעקב, הייתה כאן - וממנה לא מנעו להופיע במועדון הקיבוץ. חופש הביטוי זה גם החופש שלנו. זה לא יעזור לכם סותמי פיות - לא תשתיקו אותנו".

צילום: David Cohen/Flash90

הטרור החקלאי לא פוגע רק באיתמר בן גביר - אלא בכם

יו"ר עוצמה יהודית פנה לתושבי הקיבוץ, כולל אלו המתנגדים לכנס, ואמר: "אנחנו פה גם בשבילכם. הטרור החקלאי לא פוגע רק באיתמר בן גביר - אלא בכם.  אלה שרוצים פרוטקשן ומשתלטים על האדמות בגליל, רוצים לפגוע בכל עם ישראל". 

עוד הוסיף ואמר כי: "הם יודעים שאנחנו נשמור על חיילי צה"ל, ניתן חסינות לחיילים שלנו ונשנה את הוראות הפתיחה באש. הם יודעים שאנחנו ננצח כי באמת הגיע הזמן שלנו לחזור ולהיות בעלי הבית של המדינה הזו".

באיילת השחר ביקשו לבטל את הכנס מטעמי מקום. בן גביר: יש מקום על הדשא

כאמור, העיתונאי יובל שגב פרסם כי ביטול הגעתו של בן גביר הגיע לאחר דיונים רבים, ובקיבוץ הסבירו שהם לא ערוכים להגעת משתתפים רבים. יוזמי הכנס בקיבוץ אמרו כי על אף החלטת הוועד למנוע את קיום הכנס במועדון הקיבוץ, הכנס יתקיים בכל מקרה - בן גביר יוזמן אליהם, והכנס יתקיים ברחבת דשא שבקיבוץ. בן גביר הודיע כי הוא לא מתכוון לוותר על הכנס. 

בן גביר אמר: "אני מבין שבוועד הקיבוץ הבינו שצפויים להשתתף תומכים רבים בכנס מקרב תושבי הקיבוצים, ולכן החליטו לנסות לסתום פיות. ההחלטה של הוועד אינה מייצגת את עמדתם של תושבים רבים בקיבוץ, שהודיעו לי אישית כי נוכל לקיים את הכנס ברחבת דשא שבקיבוץ - וכך יהיה".