עמית סגל: מצבו של שיקלי לא משהו

בזמן שבית המשפט דן על פסילתו של עמיחי שיקלי, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 העריך כי המצב לא טוב בעקבות ההערות השופטים | סגל הסתייג ואמר כי השופטים סולברג ואלרון הבהירו כי הם לא בהכרח נגד עמדתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/22 20:39 יא בתשרי התשפג

עמית סגל: מצבו של שיקלי לא משהו
צילום: Flash90

חבר הכנסת עמיחי שיקלי והליכוד הגישו ערעור לבית המשפט עליון על החלטה של יו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, כי יש לפסול את מועמדתו ברשימת הליכוד. היום (ה') דן בית המשפט בראשות הנשיאה אסתר חיות בערעור. הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, העריך כי מצבו של שיקלי לא טוב.

"מהערות השופטים נראה שמצבו של שיקלי לא משהו", כתב סגל. סגל הסתייג ואמר כי "מצד השני, סולברג ואלרון מסייגים את שאלותיהם ומבהירים שהם לא בהכרח נגד עמדת שיקלי".

צילום: עמיאל ירחי

עמית סגל תוקף בחריפות את השופט יצחק עמית: "אימפריאליסט משפטי"

כזכור, בשבוע שעבר תקף סגל את השופט יצחק עמית אחרי ההחלטה הדרמטית לפסול את התמודדותו של עמיחי שיקלי בליכוד. "בכובעו כיושב-ראש ועדת הבחירות גילה שלשום עמית היצמדות קפדנית שיש לשבח אותה ללשון החוק המפורשת. חבל רק שאותה צניעות שיפוטית לא אפיינה אותו כאשר, כשופט בעליון, פעל בשורת מקרים להכשיר את בל"ד ואת תומכת הטרור ח"כ היבא יזבק, שהיללה את רוצח הילדים סמיר קונטר ואת הרוצחת מכביש החוף דלאל מוגרבי", תקף סגל.

הוא ציטט מההחלטה של השופט להכשיר את יזבק: "בהינתן הספקטרום המגנטי של כלל פעילותה של ח"כ יזבק לאורך בשנים בכלל ובתקופת כהונתה בכנסת, בהינתן כל אלה מצאתי כי מחוג הפסילה עומד על קו הגבול... זכות היסוד החוקתית לבחור ולהיבחר... באו גם הפעם והטילו עצמם על כף המאזניים", וסיים: "אבל עמית מנהיג את הפלג של שופטי העליון שבוחר איזה חוק לפרש בנוקדנות, ומאיזה חוק להתעלם. אימפריאליסט משפטי".