ניצחון לסילמן: העליון דחה את העתירות נגד השריון בליכוד

חברת הכנסת גבי לסקי, מגישת העתירה לפסילת השריון יצאה להתייעצות ממושכת עם עורך דינה ובסופה החליטה למשוך את העתירה | בתנועה לאיכות השלטון החליטו שלא למשוך את העתירה שלהם נגד סילמן והיא נדחתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/22 18:50 יא בתשרי התשפג

ניצחון לסילמן: העליון דחה את העתירות נגד השריון בליכוד
עידית סילמן. תטוס לגבול אוקראינה, צילום: Sraya Diamant/Flash90

בית המשפט העליון דן היום (ה') באישור מועמדתה של עידית סילמן בליכוד. במהלך הדיון, נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הציעה למרצ למשוך את העתירה נגד סילמן  כי "אין בה טעם, לא נרד למגרש הפוליטי". חברת הכנסת גבי לסקי, מגישת העתירה לפסילת השריון, יצאה להתייעצות ממושכת עם עורך דינה ובסופה החליטה למשוך את העתירה.

ההחלטה למשוך הגיעה באה בעקבות רמיזה של השופטים כי דין העתירה להידחות. במקביל, בתנועה לאיכות השלטון החליטו שלא למשוך את העתירה שלהם נגד סילמן והיא נדחתה.

עתירת מרצ נגד שריונה של סילמן

כזכור, לפני כחודש, לאחר שבתנועה לאיכות השלטון עתרו כנגד שריונה של סילמן, גם מפלגת מרצ הגישה לוועדת הבחירות המרכזית בקשה לפסילת התמודדותה בבחירות הקרובות במסגרת מפלגת הליכוד. סילמן כזכור שוריינה במקום ה-16 ברשימת הליכוד. הבקשה הוגשה על ידי חברת הכנסת גבי לסקי ובא כוחה של המפלגה עו״ד אורי הברמן. במרץ אמרו על שריונה של סילמן: "מדובר בדריסת רגל גסה של החוק על ידי הליכוד וסילמן. נתניהו ממשיך להתעלם מהחוק הישראלי, על השוחד, המרמה והפרת האמונים אפשר להוסיף גם פגיעה על טוהר הבחירות".

ועדת הבחירות אישרה את ריצת סילמן בליכוד

כזכור, ועדת הבחירות אישרה את מועמדותה של עידית סילמן במפלגה ומנגד יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, קיבל את עתירת מרצ ופסל את מועמדותו של עמיחי שיקלי ברשימת הליכוד. בנימוקיו הסביר השופט כי שיקלי לא התפטר ממפלגת ימינה, והמשיך לפעול נגד סיעתו, עד שהוכרז כפורש. לעומת שיקלי, סילמן התפטרה סמוך למועד הפרישה שלה מימינה ולא הוכרזה כפורשת על ידי ועדת הכנסת, ולכן השופט קבע שתוכל להתמודד בליכוד.