בחירות 2022

השריון בסכנה? עתירה נגד עידית סילמן

התנועה לאיכות השלטון עתרה לוועדת הבחירות בדרישה לפסול את שריונה של עידית סילמן בליכוד בטענה שמדובר בדריסה ברגל גסה של הוראות החוק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/09/22 19:01 יט באלול התשפב

השריון בסכנה? עתירה נגד עידית סילמן
סילמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סמוך להגשת רשימת הליכוד לכנסת, הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את מועמדותה של עידית סילמן ששוריינה בליכוד. לטענת התנועה, שריונה של סילמן מהווה הפרה מוצהרת וגורפת של הוראות סעיף 57א לחוק הבחירות לכנסת, האוסר על שריון חבר כנסת ממפלגה אחת למפלגה אחרת, שלא בתוך 90 יום מהבחירות.

"השיריון של סילמן במפלגת הליכוד הוא דריסה"

התנועה לאיכות השלטון הציגה בעתירתה תשתית עובדתית רחבה שלטענתם מבססת את קיומה של ההבטחה האסורה שקיבלה סילמן לשריון במפלגת הליכוד. בין הראיות גם דברים שאמרה סילמן עצמה עוד בחודש יוני 2021: "יש לי הצעות בטוחות. יכולתי להיות שרת הבריאות, שריון בליכוד במשך עשר שנים, הרים וגבעות, וסירבתי. הדבר הכי קל היה לצאת מלכה, להיות שיקלי וללכת לליכוד. אבל אני לא שם, אלא כאן לטווח הארוך", וכן דברים שאמרו חברי כנסת מהליכוד המציינים את הסיכומים האסורים שנערכו עם סילמן, בהם דבריו של ח"כ יואב גלנט בחודש יולי 2022, לאחר פרישתה של סילמן מימינה: "אנשים כמו שיקלי וסילמן בהחלט צריך לעמוד בהסכמים שעשו איתם".

הידי נגב, ראש מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון מסרה: "סעיף 57א לחוק הבחירות אשר נועד להתמודד עם תופעת הכלנתריזם הבזויה, נחקק כחלק ממאגר דברי חקיקה אשר נועדו כולם למטרה אחת והיא – מניעת השימוש של חברי הכנסת בכוחם הפוליטי, על מנת לקבל טובות הנאה אישיות, תוך רמיסת חובת הנאמנות למפלגתם ולבוחרים.

השיריון של סילמן במפלגת הליכוד הוא דריסה ברגל גסה של הוראות בחוק שמחייבת הטלת סנקציה מצידה של ועדת הבחירות המרכזית. מעשיהם הנלוזים של סילמן והליכוד מעידים כי לא אבד הקלח על המושג כלנטריזם, ואולי צריך לומר היום סילמניזם".