בחירות 2022

עם האוכל בא התיאבון: מרצ הגישה ערעור על אישור השריון של סילמן בליכוד

על רקע אישור ריצתה של עידית סילמן ברשימת הליכוד על ידי ועדת הבחירות, גבי לסקי שעתרה נגד ריצתה, הגישה ערעור לבית המשפט העליון במטרה לפסול אותה מריצה לכנסת: "הפרה את כללי המשחק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/22 11:31 ה בתשרי התשפג

עם האוכל בא התיאבון: מרצ הגישה ערעור על אישור השריון של סילמן בליכוד
סילמן., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שהבקשה של חברת הכנסת גבי לסקי לפסול את השריון של עמיחי שיקלי בליכוד התקבלה, מרצ הגישה ערעור לבית המשפט העליון על אי פסילת מועמדותה של חברת הכנסת עידית סילמן. כזכור, סילמן שוריינה במקום ה-16 בליכוד.

"סילמן הפרה את כללי המשחק"

כזכור, ועדת הבחירות אישרה את מועמדותה של עידית סילמן במפלגה ומנגד יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, קיבל את עתירת מרצ ופסל את מועמדותו של עמיחי שיקלי ברשימת הליכוד. בנימוקיו הסביר השופט כי שיקלי לא התפטר ממפלגת ימינה, והמשיך לפעול נגד סיעתו, עד שהוכרז כפורש. לעומת שיקלי, סילמן התפטרה סמוך למועד הפרישה שלה מימינה ולא הוכרזה כפורשת על ידי ועדת הכנסת, ולכן השופט קבע שתוכל להתמודד בליכוד.

את הערעור הגישה, שוב, לסקי באמצעות באי כוחה של המפלגה עו"ד אורי הברמן ומיכל רומנו ברטהולץ. עו"ד אורי הברמן מסר כי: "סילמן הפרה את כללי המשחק, פרשה מסיעתה בהודעה בכתב, ובתמורה ולא התפטרה מהכנסת בסמוך לאחר מכן. יש לאכוף את הוראת חוק היסוד ואת הסנקציה האישית הגלומה בו".

"שיקלי הביא את הפסילה על עצמו"

בראיון לחדשות כיפה, טענה חבר הכנסת גבי לסקי, אחת מיוזמות המהלך נגד שיקלי, טענה כי הוא הביא את זה על עצמו. "זו לא החלטה אם להיות שמחה כן או לא. בסך הכל החוק מאוד ברור, מי שפורש מסיעתו חייב להתפטר מהכנסת סמוך לפרישה כדי להתמודד בסיעה קיימת. מי שלא עמד בתנאי החוק לא יכול להתמודד. אנחנו באים לשמור על מנהל תקין, על החוק. החוק הזה הותקן כדי למנוע תרגילים מסריחים ולכן אנחנו צריכים לעמוד בהתאם לחוק. מי שהכשיל את שיקלי להתמודד זה כרגע הוא עצמו", אמרה לסקי.