בל"ד תאושר בעליון? "הראיות לפסילה דלילות"

בהרכב מורחב של תשעה שופטים, בית המשפט העליון דן בעתירתה של מפלגת בל"ד נגד פסילתה על ידי וועדת הבחירות | השופטים הודיעו כי ההחלטה תפורסם ביום ראשון הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/22 15:44 יא בתשרי התשפג

בל"ד תאושר בעליון? "הראיות לפסילה דלילות"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל היעדרות מפלגות מחנה הימין מההצבעה, מפלגת בל"ד נפסלה בוועדת הבחירות המרכזית. בעקבות ההחלטה, המפלגה הגישה לבית המשפט העליון בראשות הנשיאה חיות, עתירה נגד הפסילה. היום (ה') דן בית המשפט, בהרכב מורחב של תשעה שופטים, בעתירה של מפלגת בל"ד והודיעו כי הם יפרסמו את החלטתם ביום ראשון הקרוב.

נציג היועמ"שית, שמתנגדת לפסילה, טען בדיון כי "המצע שלהם לא מספיק  כדי לפסול, צריך גם מעשים בפועל‏ה. השופטת ענת ברון אמרה בדיון על פסילת בל"ד כי "זו עתירה רדודה. בדרישות לפסילה מדובר על מסה קריטית, והבאתם פה איזה שתי ראיות דלילות בלבד". 

ברקע היעדרות מפלגות הימין: בל"ד בחוץ, רע"מ בפנים

כאמור, היועצת המשפטית לממשלה הגישה לוועדת הבחירות המרכזית את עמדתה בנוגע לבקשות למנוע מבל"ד ומרע"מ להתמודד בבחירות. בעמדה שהוגשה נאמר כי יישום פסיקת בית המשפט העליון ביחס לפסילת מפלגות מלמדת כי המסד העובדתי הניצב בבסיס בקשת הפסילה לא מאפשר את פסילת הרשימות.

בצל היעדרות מפלגות מחנה הימין מההצבעה, מפלגת בל"ד נפסלה בועדת הבחירות המרכזית. יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ החליט כי כל נציגי המחנה הממלכתי בוועדת הבחירות יצביעו בעד פסילת בל״ד מריצה לכנסת. מפלגת רע"מ אושרה בועדה כשהבקשות שהגיעו לפסול אותה נדחו, מה שעורר מחאה של מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות.

בל"ד: "ננצח בעליון"

בהודעה שפרסם, ניצל גנץ את ההזדמנות כדי לעקוץ את יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו. "אזרחי ישראל הערבים ראויים וזכאיים ליצוג פרלמנטרי, ואף לנציגות קואליציונית, אך יש החלטות שהן מעל לכל שיקול פוליטי צר. אין מקום בבית הנבחרים הישראלי למי שפועל בקיצוניות נגד המדינה", אמר שר הביטחון.

לאחר הפסילה אמר יושב ראש בל"ד סמי אבו שחאדה: "לא היה דיון לגופו של עניין, עמדת היועצת המשפטית מאוד ברורה ונחרצת. ננצח בעליון, משונה שמי שנאבק למען שוויון נפסל ומי שבעד טרנספר יכול להתמודד".