בחירות 2022

ראיון בן גביר: ההסכם עם לבנון מסכן את החיים של אזרחי ישראל

חבר הכנסת איתמר בן גביר חושב שההסכם הימי עם לבנון הוא מחטף פוליטי, ומחמיא לארגון להב"ה: "קואליציה ימינית צריכה לחשוב איך מעודדים ארגונים כאלה. הם ראויים לפרס ישראל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/10/22 16:36 ח בתשרי התשפג

בן גביר: ההסכם עם לבנון מסכן את החיים של אזרחי ישראל
בן גביר בראיון לחדשות כיפה, צילום: כיפה

בפתח הריאיון עם חבר הכנסת ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שאלנו על גל הטרור והפיגועים: "זה קורה כי יש לנו שר ביטחון כושל כמו בני גנץ שעוד מעז אחר כך לבקש תמיכה מהציבור הדתי, אין גיבוי לחיילים, גנץ מעדיף להיפגש עם אבו מאזן ומוביל אותנו לאינתיפאדה". 



ואיך אתם תטפלו בטרור?

ביד קשה, גם לשנות את נהלי הפתיחה באש, לא הגיוני שזורקים אבנים על חיילים והם לא יכולים להשתמש בנשק שלהם. 

"יכול להיות שנתניהו יתקשר בסוף לגנץ"

מה המחבלים רואים את התנהלות הממשלה ובגלל זה יוצאים לפיגועים?

הם יודעים שיש כאן ממשלה שמשדרת וחסר גיבוי לחיילים. 

ההסכם הימי עם לבנון טוב?

הוא גרוע מאוד, אבל עוד לפני המהות שמסתירים מאיתו, לא יכול להיות שממשלת מעבר תלך להסכם כל כך גורלי ומרחיק לכת. לא סתם גורמים מהמשא ומתן מתפטרים. ואם נסראללה מברך על ההסכם זה כישלון חמור מאוד. זה מחטף פוליטי שמסכן את החיים של אזרחי ישראל. 

אחרי הבחירות תהיה שר או שנתניהו יוציא ישאיר אותך בחוץ?

אני מקווה שלא, הוא אומר שלא. אבל הכי חשוב, אם הציבור יצביע לנו ונהיה יותר חזקים מגנץ נהיה בממשלה. יכול להיות שנתניהו יתקשר בסוף לגנץ, אני לא מוציא את זה מכדי אפשרות, אבל נתניהו אומר לי לא מעט שהוא רוצה להקים ממשלת ימין על מלא. 

תרמת השבוע לארגון להב"ה מגיע להם תקצוב ממשלתי?

הם עושים עבודת קודש, מסירות בלתי נגמרת, חשוב שיהיו ארגונים בארץ נגד התבוללות, זאת לא גזענות, זה ארגון שמציל חיים של יהודים. המדינה צריכה להבין שהם מצילים חיים של יהודיות, קואליציה ימינית צריכה לחשוב איך מעודדים ארגונים כאלה. הם ראויים לפרס ישראל.