המשטרה ממליצה: כתב אישום נגד חבר הכנסת עופר כסיף

אחרי שתועד תוקף את כוחות הביטחון במהלך הפגנה בדרום הר חברון בחודש מאי האחרון, המשטרה ממליצה להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת מהרשימה המשותפת | "פעלתי במסגרת תפקידי כחבר כנסת ויש לי חסינות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/22 15:51 ז בתשרי התשפג

המשטרה ממליצה: כתב אישום נגד חבר הכנסת עופר כסיף
כסיף, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בחודש מאי האחרון, חבר הכנסת עופר כסיף תועד מנצל את חסינותו, מגיע להפגנה ותוקף את כוחות הביטחון בדרום הר חברון. אחרי אישור של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, המשטרה זימנה אותו לחקירה וכעת מתפרסם בגלובס כי היא ממליצה ליועמ"שית להגיש נגדו כתב אישום בגין תקיפת שוטר.

"אין לי מה להסתיר, אני יודע שפעלתי כשורה"

לאחר שזומן לחקירה, הגיע כסיף לפני מספר חודשים לחקירתו ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) במשרדי להב 433 ואמר: "אין לי מה להסתיר, אני יודע שפעלתי כשורה וזהו. זה לא הפתיע אותי שזימנו אותי לחקירה, אבל זה לא תקין. פעלתי במסגרת תפקידי כחבר כנסת ויש לי חסינות. ההחלטה של היועצת המשפטית לממשלה למעשה מוסיפה חטא על פשע של השוטר שפגע בחסינות שלי".

בחקירתו הוא טען: "השוטרים הפרו את חסינותי שוב ושוב במהלך התהלוכה השקטה ומנעו ממני את תנועתי החופשית. הגדיל לעשות אחד השוטרים, כשאיים ואמר לחברו: 'אם הוא ימשיך – לא רק אעצור אותו, אלא אירה בו'. אותו שוטר סירב למסור לי את שמו ואף האשים אותי שאיימתי לדרוס אותו. שוב המשטרה משקרת כדי לכסות על אלימותה, מחדליה ופשעיה".

כסיף: "המשטרה מועלת בתפקידה"

היום (א') מסר ח"כ כסיף בעקבות פרסום הידיעה בגלובס: "חמור ביותר שהמשטרה מועלת בתפקידה ומנהלת חקירה דרך אמצעי התקשורת. לא ייתכן שבכיר מטעמה מזהם את עבודת הפרקליטות בהבעת עמדות ודעות בלתי מבוססות, וכל זאת בניסיון נואל להפעיל לחץ בלתי ראוי על היועמ"ש.

"זהו נדבך נוסף ברדיפה הפוליטית של מתנגדי הכיבוש, והפעם על-ידי תלונה שקרית של שוטר אלים שפגע בי ובחסינותי. משטרת ישראל תוקפת באלימות מפגינים וקבוצות מיעוט דרך קבע. גם אני הוכיתי קשות בידי שוטרים, תקיפה שתועדה וטויחה על-ידי מח"ש, בהמשך לטיוחן של תלונות רבות נגד שוטרים אלימים מדי שנה". במשרד המשפטים מסרו כי התיק נמצא בבחינת הפרקליטות.