ישראל והאיחוד האירופי מחדשות את הדיאלוג המדיני-אסטרטגי

ראש הממשלה צפוי להנחות את מועצת האסוציאציה, כינוס המועצה הכלכלית-מדינית העליונה בין ישראל והאיחוד האירופי, לאחר יותר מעשור שהוא לא התקיים | השר הסרוג אלעזר שטרן ייצג את ממשלת ישראל בבריסל

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/22 15:41 ז בתשרי התשפג

ישראל והאיחוד האירופי מחדשות את הדיאלוג המדיני-אסטרטגי
בניין הפרלמנט של האיחוד האירופי, צילום: shutterstock

ראש הממשלה יאיר לפיד יוביל מחר (ב') את כינוס המועצה הכלכלית-מדינית העליונה בין ישראל והאיחוד האירופי, המכונה "מועצת האסוציאציה", שיתקיים לראשונה זה למעלה מעשור. בכינוס ישתתפו לצד ראש הממשלה, גם הנציג העליון לנושאי חוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל וכן שרי החוץ של מדינות נוספות.

הפורום הגבוה ביותר להיגוי יחסי ישראל והאיחוד האירופי

שר המודיעין אלעזר שטרן ייצג את ממשלת ישראל בבריסל, ויוביל את המשלחת הישראלית בדיונים המדיניים בכינוס. במהלך הוועידה המנהיגים יסקרו את יחסי ישראל-איחוד אירופי וישוחחו על אפיקי שיתוף פעולה והדרכים לפיתוח ושדרוג היחסים.

כינוסה של המועצה, לראשונה מאז 2012, מהווה הישג מדיני משמעותי שנותן ביטוי לשיפור היחסים של ישראל עם האיחוד האירופי בשנה האחרונה. המועצה היא הפורום הגבוה ביותר להיגוי יחסי ישראל והאיחוד האירופי ועוסקת במכלול היחסים עם ישראל בין היתר בתחומי מדע, כלכלה, אנרגיה ואיכות סביבה. כינוס מועצת האסוציאציה יאפשר לישראל להמשיך ולפתח את יחסיה עם האיחוד האירופי לרווחת אזרחי ישראל.

ההסכם עם לבנון

כזכור, מוקדם יותר היום (א') הודיע לפיד בפתח ישיבת הממשלה להסכם המתגבש עם לבנון ואמר כי הוא צפוי להוביל ליציבות אזורית. בעקבות הודעתו אמר נתניהו כי הוא אינו מחוייב להסכם, וראש הממשלה השיב לו: "נתניהו, 10 שנים נכשלת בניסיון להביא את ההסכם הזה, לפחות אל תפגע באינטרסים הביטחוניים של ישראל ותסייע לחיזבאללה בהודעות חסרות אחריות".