התכנית של נתניהו וסמוטריץ' נגד יוסי ברודני

יו"ר הליכוד ויו"ר הציונות הדתית מתכננים לתמוך במועמד אחר שיתמודד מול ראש עיריית גבעת שמואל בבחירות למועצות המקומיות כדי לפרק את השותפות עם שקד | שרת הפנים לנתניהו: "מוזמן לאפסן את הפרנויות בצד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/22 14:01 ז בתשרי התשפג

התכנית של נתניהו וסמוטריץ' נגד יוסי ברודני
יוסי ברודני, צילום: דוברות

מלחמות נתניהו-שקד: ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיע אמש (ש') לכנס בחירות בבית כנסת במודיעין, שם תקף את שרת הפנים איילת שקד: "אומרת שלא תלך לממשלת שמאל. את עכשיו בממשלת שמאל!". על פי פרסום של הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, יוגב שגב, יוסי ברודני, ראש עיריית שמואל ומספר 2 ברשימת הבית היהודי, נמצא על הכוונת של היריבים הפוליטיים של ראש מפלגתו.

שקד וברודני

שקד וברודני צילום: כיפה

על פי התכנית המוצעת, נתניהו וסמוטריץ' יצאו נגד ברודני ויאיימו לתמוך במועמד שירוץ נגדו. ראש עיריית גבעת שמואל יחשוש להישאר בלי כלום: גם מחוץ לכנסת כשלא יעברו את אחוז החסימה, וגם מחוץ ללשכת ראש העיר - וישתכנע לפרק את השותפות עם שקד.

שקד: אין לי כוונה להיות ראשת ממשלה עם מספר מנדטים חד ספרתי, הסרט הזה נגמר

על הפרסום בו נתניהו מנסה לפרק את הבית היהודי, הגיבה שקד ואמר הכי "נתניהו, אתה מוזמן לאפסן את הפרנויות בצד. אין לי כוונה להיות ראשת ממשלה עם מספר מנדטים חד ספרתי, הסרט הזה נגמר. אמליץ על מועמד המפלגה הגדולה ביותר בימין לראשות הממשלה, שבמקרה הזה זה אתה. מה שכן אדרוש זה את תיק המשפטים כדי שאוכל להחזיר את המשילות במדינת ישראל ולהחמיר את הענישה כנגד הטרור היומיומי של הנשק הלא חוקי, הטרור החקלאי והפרוטקשיין בנגב ובגליל".

נתניהו ושקד

נתניהו ושקד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו תוקף את שקד: "על מי את עובדת?"

כאמור, אתמול ראש האופוזיציה תקף את שרת הפנים איילת שקד בכנס פעילים במודיעין: "על מי את עובדת? מדברת ימין ועושה שמאל. שמרה על הממשלה הזאת בכל משוואה. במשרד המשפטים לא עשתה כלום, קמצוץ ממה שעשה אמיר אוחנה". 

השרה שקד לא נותרה חייבת, והגיבה לדברים: "נתניהו, אני זו שבניתי מחנה שמרני בבית המשפט העליון, הקמתי 14 יישובים בנגב, הצלתי את היישוב מצפה כרמים, שללתי אזרחות למחבלים ולראשונה פעלתי לגרש את המשפחות שלהם, הוצאתי מספר שיא של מסתננים מרצון, הגדלתי משמעותית את התקציבים ביו"ש, מנעתי את חוק הנאשם והרשימה עוד ארוכה".

"זה נקרא יותר ימין מימין. נתניהו, השנאה האישית שלך מסכנת את גוש הימין. האם 5 מערכות בחירות לא מספיקות לך כדי להבין? הבית היהודי הוא הסיכוי היחיד לממשלת ימין".

יוסי ברדוני ראש עיריית גבעת שמואל ומס' 2 בבית היהודי בתגובה לפרסומים כי נתניהו וסמוטריץ ינסו לפגוע במעמדו: "אני שמח לראות כי הבית היהודי ממשיך להעסיק את נתניהו וסמוטריץ. שניהם מבינים היטב כי רק אם מפלגת הבית היהודי תהיה חזקה ניתן יהיה להקים ממשלת ימין יציבה. קרוב ל-15 שנים שאני משמש כראש העיר ונבחרתי שוב ושוב בזכות המהפכה שחוללתי בגבעת שמואל. את מהפכה זו אקדם בע"ה גם בכנסת ובממשלה הבאה".