בחירות 2022

איילת שקד לא מתנצלת: "בלעדיי נתניהו היה היסטוריה"

שרת הפנים ומנהיגת הבית היהודי מבקשת לא להעביר לה הצעות, לא מקנאה במשורייני ימינה בליכוד וחושבת שמנסור עבאס לא תומך טרור: "הוא גינה בקולו בצורה הכי תקיפה שיש פיגועי טרור" |ואיזה תפקיד היא תדרוש כתנאי לכניסה לממשלה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/22 11:16 ה בתשרי התשפג

איילת שקד לא מתנצלת: "בלעדיי נתניהו היה היסטוריה"
איילת שקד, צילום: Flash90

אחרי התעלמות ארוכה, לפני כיומיים פתחו בליכוד את הקמפיין על הראש של שקד. "איילת לא עוברת", זעקה המודעה בצבעי אדום-שחור. בראיון לישראל היום שרת הפנים והשותפה הבכירה בממשלת השינוי טוענת כי למרות הקמפיינים, היא לא מתכוונת לפרוש ואפילו מסמנת יעד: "אדרוש כתנאי לכניסה לממשלה את תיק המשפטים".

ההחלטה הקשה לגבות את בנט והשותפות עם רע"מ

"ביקשתי סליחה מהבוחרים שלי על מה שהם הרגישו ועל כך שהייתי צריכה להפר חלק מההבטחות שלי. צריך להבין גם את הסיטואציה שבה הייתי. אני לא אקים ממשלה הנשענת על מפלגות אנטי־ציוניות, זו חוכמה מאוד קטנה להגיד בדיעבד, אני יכולה להגיד מה למדתי לקח ומה אני עושה הלאה".

שקד, ברודני ומשה

שקד, ברודני ומשה בהשקת הבית היהודי | צילום: ברני ארדוב-בנוביץ תקשורת

כשנשאלה האם היא הייתה עושה את אותם המעשים שוב, משיבה שקד: "אני רוצה לחזור רגע לאותה נקודה בזמן. אני עושה כל מה שאני יכולה כדי להקים ממשלת ימין. אחרי שסמוטריץ' עמד בסירובו להקים ממשלת 59 הנשענת על רע"מ ולא היו עריקים, הבנתי שזה או זה או בחירות נוספות שבסופן תקום ממשלת שמאל עם הערבים. לכן קיבלתי החלטה קשה לגבות את בנט".

בהקמת ממשלת השינוי היא חצתה קו אדום, כשהחליטה להצטרף לשותפות עם רע"מ. היא מסבירה: "עבאס הוא לא תומך טרור, הוא גינה בקולו בצורה הכי תקיפה שיש פיגועי טרור. נתניהו ניהל מו"מ עם עבאס. מנסור אמר לי ששרה וביבי אירחו אותו מאוד יפה. הוא אמר לי: 'אני מכיר את בלפור מקרוב, אני די בהלם שלא היית שם, אני יכול לעשות לך שם סיור'".

לא מקנאה בסילמן ונתניהו חייב לה תודה: "אני היחידה שמנעה את חוק הנאשם בממשלה האחרונה"

מפלגת ימינה ביום שאחרי הפכה לגוויה. בנט פרש, כהנא מצא בית חדש, כך גם עמיחי שיקלי ועידית סילמן ששוריינו בליכוד, ואביר קארה שהקים מפלגה. "אני לא מקנאה במשורייני הליכוד. אני עומדת מאחורי הבחירות שלי, מוכנה לשאת בתוצאות ולעבוד קשה כדי להשיב את אמון הציבור. בפועל, במעשים לא זזתי מילימטר מהערכים שלי".

נתניהו עם הליכודניקים החדשים

נתניהו עם המשוריינים

לגביי סוגיית נתניהו היא נשמעת יותר פרקטית: "נתניהו צריך לפנות את מקומו כי הוא לא הצליח להקים ממשלה ארבע פעמים ברציפות. הגיע הזמן לפנות את מקומו בשביל מחנה הימין, זו דעתי האישית. אבל מצד שני אני אדם פרקטי ואני חושבת שהחרמות זה דבר לא נכון, אני מבינה שמעל מיליון איש מצביעים לנתניהו. בלעדיי, נתניהו היה היסטוריה היום, אני היחידה שמנעה את חוק הנאשם בממשלה האחרונה".


(שקד באולפן כיפה, שלשום)