גורמים בגוש הימין: נטפל בבל"ד אחרי הבחירות

היום יתקיימו בוועדת הבחירות המרכזית בכנסת דיוני הפסילות ומפלגות גוש הימין לא יצביעו בעד פסילת בל"ד למרות ההזדמנות להשיג רוב לפסילתם | אלו התירוצים של גוש הימין

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/09/22 10:33 ד בתשרי התשפג

גורמים בגוש הימין: נטפל בבל"ד אחרי הבחירות
בל"ד , צילום: יונתן סינדל פלאש 90

היום בשעה שתיים יגיעו נציגי סיעות רע"מ ובל"ד לדיון שיקבע אם יוכלו להתמודד בבחירות לכנסת ה-25, למי שדואג, לא צפויות הפתעות והבקשות יידחו, בין היתר משום שנציגי מפלגות הימין יעדרו מהדיון ולא יצביעו בעד פסילת בל"ד, אחרי שנים שהקפידו לנסות ולפסול את המפלגות הערביות. 

הבקשות לפסילה:

  • פורום בוחרים בחיים-פורום המשפחות השכולות  בבקשה לפסילת מפלגת רע"מ
  • "עד כאן" - צעירים למען ישראל בבקשה לפסילת מפלגת רע"מ
  • אנחנו ביחד-לסדר חברתי חדש בבקשה לפסילת מפלגת בל"ד

"אין צביעות גדולה יותר"

בגוש הימין לא יצביעו על פסילת בל"ד מסיבה פוליטית, חשש שהפסילה תאושר ופחות קולות ישרפו במגזר הערבי, אבל מתרצים את ההחלטה כאידיאולוגית, "אין סיבה להצביע על פסילת מפלגת בל"ד", אומרים חברי כנסת מגוש הימין לכיפה, "לא משנה איך נצביע בית המשפט יאפשר לסמי אבו שחאדה וחבורתו להתמודד לכנסת, כדאי שנשקיע את המאמץ בלשכנע את המצביעים שלנו". הגורמים טוענים כי אמנם הם לא יציעו בעד פסילת בל"ד אבל אחרי הבחירות ידאגו להעביר חקיקה שלא תאפשר לבית המשפט לאשר מועמדים שנפסלו בכנסת. 

מנגד, שרת הפנים איילת שקד אומרת בשיחה עם חדשות כיפה כי נציגי הבית היהודי יצביעו בעד פסילת בל"ד, גם יועז הנדל יצביע בעד הפסילה באמצעות סיעת דרך ארץ, הנדל תקף את חברי גוש נתניהו וכתב: "אין צביעות גדולה יותר מלכנות במשך שנה את כלל המפלגות הערביות תומכי טרור ואז ברגע המבחן- להתנגד לפסילה של בלד- הקצה הלאומני".