היועצת המשפטית לממשלה מתנגדת לפסילת מפלגת בל"ד של אבו שחאדה

אחרי שמפלגות הימין החליטו שלא לנסות ולפסול את המפלגות הערביות ובצל ההחלטה על פסילת שיקלי, גלי בהרב מיארה לא תומכת בפסילת מפלגת בל"ד: לא הוצגו מספיק ראיות שאינה מקבלת את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/22 09:03 ד בתשרי התשפג

היועצת המשפטית לממשלה מתנגדת לפסילת מפלגת בל"ד של אבו שחאדה
בל"ד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בל"ד תיפסל? הכתב המשפטי של גלובס אבישי גרינצייג מפרסם הבוקר (ה') כי גלי בהרב מיארה איננה סבורה כי מפלגת בל"ד צריכה להיפסל מלהתמודד בבחירות מאחר ולא הוצגו מספיק ראיות המוכיחות את הטענה כי היא שוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

התנפצות המשותפת

כזכור, אחרי הפיצול ברשימה המשותפת, התנפצו שלושת המפלגות המרכיבות אותה: רע"מ, בל"ד וחד"ש-תע"ל. כעת מייצגות את הציבור הערבי בישראל שלושת המפלגות הללו, כאשר בראש בל"ד עומד חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה. בל"ד זהו בעצם ראשי תיבות של 'ברית לאומית דמוקרטית', והיא הוקמה על ידי ד"ר עזמי בשארה בשנת 1995 לקראת הבחירות לכנסת הארבע עשרה.

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בן גביר וסמוטריץ' החליטו שלא לנסות ולפסול את בל"ד ואבו שחאדה

נזכיר כי לפני כשבוע הודיעו סמוטריץ' ובן גביר, בשם ראשי מפלגות הימין, כי הם לא מתכננים להגיש בקשה לפסול את המפלגות הערביות בשל תיאטרון האבסורד של ועדת הבחירות. "מדובר בהצגה חסרת תוחלת. באירועי שומר החומות, גם בשנה וחצי שחלפו מאז, וגם בפעילות בכנסת, הצטברו עוד ועוד ראיות לכך שמפלגות רע"מ, בל"ד, חד"ש-תע"ל וחברי הכנסת שלהם חותרים תחת עצם קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית".

לסיום התחייבו שתי המפלגות כי מיד לאחר הבחירות, ואחרי הקמת ממשלת ימין, "נפעל לתיקון ולשינוי מנגנון הפסילה של סעיף 7א בחוק יסוד הכנסת. בצורתו הנוכחית, אין בו כל טעם. ולכן, כאמור, לא נגיש בקשות לפסילת מועמדים או רשימות".