ישראל ביתנו הגישה בקשה לפסילת סמי אבו שחאדה: "שיתמודד בבחירות ברמאללה"

ישראל ביתנו הגישה בקשה לוועדת הבחירות המרכזית לפסול את סמי אבו שחאדה מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-25: "הוא סכנה קיומית למדינת ישראל" | השר עיסאווי פריג': "בל"ד מפלגה לגיטימית ולא אלימה"

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/09/22 12:13 כב באלול התשפב

ישראל ביתנו הגישה בקשה לפסילת סמי אבו שחאדה: "שיתמודד בבחירות ברמאללה"
סאמי אבו שחאה ואחמד טיבי במליאת הכנסת , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר הפיצול ברשימה המשותפת שנרשם ביום חמישי בלילה, נציגי מפלגת ישראל ביתנו בוועדת הבחירות המרכזית, חברת הכנסת לימור מגן תלם ומנהל הסיעה רומן גרביץ, הגישו הבוקר (א') מכתב לחברי הוועדה במטרה לפסול את יו"ר רשימת בל"ד סמי אבו שחאדה מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-25. 

לימור מגן תלם אמרה כי "סמי אבו שחאדה הוא סכנה קיומית למדינת ישראל, נעשה הכל על מנת שלא ישבו בכנסת אנשים שלא מכירים בכך שישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית ופועלים על מנת לשלול את סמלי המדינה. אנחנו מציעים לו בחום להתמודד בבחירות ברמאללה". 

הפניה לוועדת הבחירות המרכזית |

הפניה לוועדת הבחירות המרכזית

עיסאווי פריג':  "מאוד מקווה שאי הוודאות הזאת תביא לתוצאות חיוביות"

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', התייחס הבוקר בטרם נכנס לישיבת הממשלה לפיצול הערבי, ולמלפגת בל"ד: "שחקן חדש-ישן נכנס לתמונה. דבר אחד בטוח, זה יעלה את אחוז ההצבעה באוכלוסיה הערבית אבל יש אי ודאות. אני מאוד מקווה שאי הוודאות הזאת תביא לתוצאות חיוביות".

"בל"ד מפלגה לגיטימית כמו מפלגה אחרת במדינה. היא מפלגה לא גזענית ולא אלימה, יש לה אג'נדה פוליטית ויש לה ציבור". עוד הוא אמר: "אני חושב שאחוז ההצבעה בחברה הערבית יפתיע לטובה ואני לא אופתע אם בל"ד יעברו".