שר המשפטים תוקף את הליכוד: "ניסיון שיטתי וברוטלי לאלף את מערכת המשפט"

גדעון סער, חבר הליכוד לשעבר, במתקפה חריפה על ההתבטאויות של חברי הליכוד נגד השופט יצחק עמית שהחליט לפסול את מועמדותו של עמיחי שיקלי: "מקהלת אופוזיציה משתלחת, עצמאות הרשות השופטת בסכנה ברורה ומיידית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/22 08:25 ד בתשרי התשפג

שר המשפטים תוקף את הליכוד: "ניסיון שיטתי וברוטלי לאלף את מערכת המשפט"
סער, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

גדעון סער מגבה את יצחק עמית. אחרי שעמיחי שיקלי שוריין בליכוד ויצחק עמית החליט לפסול את ריצתו, שר המשפטים וחבר הליכוד לשעבר במתקפה חריפה על חברי המפלגה שתקפו את ההחלטה. הוא כינה את שותפיו לשעבר מהקהלת אופזיציה משלחת וקבע כי ישנה סכנה ברורה ומיידת לעצמאות מערכת המשפט.

סער: "החוק לא מעניין אותם"

כך כתב סער: "מקהלת האופוזיציה המשתלחת בשופט עמית בשל החלטתו בענין שיקלי היא עדות נוספת לנסיון השיטתי והברוטלי לאלף את מערכת המשפט לתת אך ורק החלטות המשרתות אותם. החוק שהכנסת עצמה חוקקה - לא מעניין אותם". הוא הוסיף: "עצמאות הרשות השופטת בסכנה ברורה ומיידית אם לגוש מפלגות נתניהו יהיה רוב בכנסת הבאה".

שיקלי תקף, במרצ חגגו

כזכור, על ההחלטה לפסול אותו אמר שיקלי: "זאת החלטה הזויה ורדיקלית. הם אישרו לאנשים שתומכים בטרור להתמודד, אותי פוסלים?! השופט יצחק עמית הוא פוליטיקאי בגלימה, אף אחד לא יישב בשקט לנוכח העוול הזה". בליכוד מתכננים לעתור לבג"צ בכדי להפוך את ההחלטה.

מפלגת מרצ, שהגישה את הבקשה לפסילה, מסרה אחרי ההחלטה: "הישג אדיר לעתירת מרצ וח"כ גבי לסקי - עמיחי שיקלי נפסל מהתמודדות ברשימת הליכוד. נמשיך לשמור על טוהר הבחירות ולהיות שומר הסף נגד השחיתות הפוליטית. ברכות לח"כ לסקי ולעו"ד אורי הברמן שהגישו את העתירה".