בחירות 2022

בן גביר וסמוטריץ' החליטו שלא לנסות ולפסול את בל"ד ואבו שחאדה

מחנה הימין ובתוכו הציונות הדתית ועוצמה יהודית החליטו שלא להגיש בקשות פסילה על מועמדים או על רשימות: "סעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת בצורתו הנוכחית הפך לתיאטרון אבסורד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/09/22 08:04 כז באלול התשפב

בן גביר וסמוטריץ' החליטו שלא לנסות ולפסול את בל"ד ואבו שחאדה
בל"ד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית, יחד עם כלל מפלגות הימין, קיבלנו החלטה משותפת אמש (ה') שלא להגיש בקשות פסילה על מועמדים או על רשימות. בכך שלוש המפלגות הערביות, בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה, חד"ש-תע"ל ורע"מ תוכלנה להתמודד לבחירות לכנסת ה-25 בעוד 40 יום ללא כל הפרעה.

חברי ועדת הבחירות המשמשים כ'כנסת קטנה'

בהודעה מטעם מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית נכתב: "סעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת בצורתו הנוכחית, ובמיוחד לאור האיפה והאיפה הננקטת בשימוש בו בידי בית המשפט העליון, כמו גם הליך הפסילה הקבוע בחוק ובכללים של ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, הפך לתיאטרון אבסורד, בו חברי ועדת הבחירות המשמשים כ'כנסת קטנה', הופכים להיות כותבי הטיוטות עבור שופטי העליון העושים בהליך ובתוצאותיו, כרצונם".

עוד נכתב כי "את שיא האבסורד זכינו לראות כאשר עזמי בשארה, חנין זועבי ואחרים שהשתתפו בעצמם בפעילות עוינת כנגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל, לא נפסלו על ידי בית המשפט העליון גם אל מול הוכחות ברורות, חותכות וחד משמעיות. הם השתמשו בחסינותם הפרלמנטרית לצורך הפגיעה בביטחון מדינת ישראל, אך בית המשפט העליון כשל מלזהות זאת ולמנוע זאת, כפי שציווה עליו החוק".

חברי הכנסת שלהם חותרים תחת עצם קיומה של מדינת ישראל

לכן החליטו, בציונות הדתית ובעוצמה יהודית יחד עם שאר מפלגות המחנה הלאומי להימנע "מהשתתפות בהצגה חסרת התוחלת. לא יוגשו על ידי המפלגות בקשות פסילה על מועמדים או על רשימות".

המפלגות הסבירו כי הדבר לא נובע מחוסר ראיות המבססות את בקשות הפסילה. "גם באירועי שומר החומות, גם בשנה וחצי שחלפו מאז, וגם בפעילות בכנסת, הצטברו עוד ועוד ראיות לכך שמפלגות רע"מ, בל"ד, חד"ש-תע"ל וחברי הכנסת שלהם חותרים תחת עצם קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית".

לסיום התחייבו שתי המפלגות כי מיד לאחר הבחירות, ואחרי הקמת ממשלת ימין, "נפעל לתיקון ולשינוי מנגנון הפסילה של סעיף 7א בחוק יסוד הכנסת. בצורתו הנוכחית, אין בו כל טעם. ולכן, כאמור, לא נגיש בקשות לפסילת מועמדים או רשימות."