בחירות 2022

ראיון יוסי ברודני: סמוטריץ' יביא לכפייה דתית אם תהיה לו אפשרות

יוסי ברודני ממפלגת הבית היהודי משוכנע שסמוטריץ' מוביל קו הלכתי קיצוני, תוקף את לפיד: "לפיד לא צריך להיות ראש ממשלה, שקד מצטערת גם על הדבר הזה", וחושף את ההצעות שקיבל מאבי מעוז ונתניהו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/09/22 20:03 כו באלול התשפב

יוסי ברודני: סמוטריץ' יביא לכפייה דתית אם תהיה לו אפשרות
יוסי ברודני, צילום: חדשות כיפה

בפתח הריאיון התייחס יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל ומספר שתיים בבית היהודי לאמירות של ראש הממשלה: "צר לי על מה שלפיד עושה, גנץ ולפיד לא מבינים שאנחנו במזרח התיכון צריכים לשדר עוצמה ולבנות בכל יהודה ושומרון. הם עושים טעות חמורה". 



השותפה שלך איילת שקד הכניסה אותו למשרד ראש הממשלה

"אני חושב שהיא מצטערת גם על הדבר הזה, לפיד לא צריך להיות ראש ממשלה, מקווה שעוד חודש תהיה פה ממשלת ימין על מלא לארבע שנים".

"שקד עשתה דברים טובים וגם טעויות אנחנו היום בימין"

השתכנעת מהסליחה של שקד?

"אנחנו עובדים ביחד והיה לה ברור מאוד איפה הבית היהודי, אני ימין על מלא למרות שמנסים לומר שאני בשמאל, מנותק מהמציאות. שקד שותפה לזה, היא עשתה דברים טובים וגם טעויות אנחנו היום בימין, ההתקפות עלינו הם טעות רק אנחנו יכולים להשלים ל61. בלעדינו אין ממשלת ימין בישראל. 

ולמה הציבור לא משתכנע?

"רק התחלנו, זה יראה אחרת בסופו של דבר". 

אתה מברך על הרפורמות בכשרות ובגיור של כהנא?

"חלק הוא עשה טוב אבל לצערי הדרך לא היית מספיק טובה, אבל כן אנחנו רוצים רב ראשי מהציונות הדתית ורוצים רבנות מחבקת"

יומיים לפני הגשת הרשימות דיברתי עם נתניהו

על סמוטריץ' הוא אומר: "הקו שלו הוא הלכתי קיצוני, תראה כמה רבנים הוא הוציא מחוץ לגדר, אם תהיה לו אפשרות הוא יביא לכפייה דתית. ויש שם אנשים יותר קיצוניים ממנו כמו אי מעוז שהציע לי לעמוד בראשות מפלגת נעם,. 

מתי דיברת פעם אחרונה עם נתניהו?

יומיים לפני הגשת הרשימות, רוח הדברים הייתה שהוא לחץ עלי לא לרוץ עם שקד

לסיום ברודני בירך את גולשי כיפה ואמר: "תחל שנה וברכותיה, חשוב לנו שיהיה טוב והציבור הדתי לאומי המרכזי שחשוב לו סמלי המדינה, שתהיה לו שנה טובה עם הצבעות טובות ונמשיך לשרת את הציבור נאמנה".