בחירות 2022

גפני חושף את התנאי שלו לכניסה לקואליציה: "אנשים רעבים ללחם"

יו"ר רשימת יהדות התורה מודיע כי לא יכנס לשום קואליציה שלא תטפל בשכר המורים בחינוך העצמאי. על לימודי הליבה הוא אומר: "בחינוך הממלכתי בעיקר לא לומדים את ליבת היהדות" | על הרכבת הקואליציה: "החרדים לא ילכו עם לפיד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/09/22 15:12 כב באלול התשפב

גפני חושף את התנאי שלו לכניסה לקואליציה: "אנשים רעבים ללחם"
משה גפני, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשבוע שעבר סערה הפוליטיקה בעקבות התחייבות של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כי אם הוא ישיג 61 מנדטים להרכבת קואליציה, הוא ישווה את תקציבי החינוך החרדי שלא לומד ליבה לחינוך הממלכתי. יו"ר רשימת יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, התייחס היום לשאלת לימודי הליבה כמו גם להרכבת הממשלה בימים שאחרי הבחירות. 

"אנשים רעבים ללחם, המדינה מרעיבה אותם"

"לימודי הליבה כפי שנקבעו בעבר - נמשכים. למה שלא תשאלי אותי עם צוותי החינוך שמלמדים הכל ומקבלים חצי שכר?", שאל גפני במהלך ריאיון ב"כאן רשת ב". גפני המשיך: "אני מודיע, לא אכנס לשום קואליציה שבה לא יתוקן העוול הזה. הרבה דברים עשיתי כיו"ר ועדת הכספים והרבה דברים לא, אני לא עושה רק מה שאני עושה. לפי הסכמי השכר החדשים והמשמעותיים שהצטרפו לתכנית 'אופק חדש', אז כבר לא הייתי יו"ר ועדת הכספים - המציאות היא שמורה מתחילה בחינוך העצמאי מקבלת 5,000 שקלים ומורה בממלכתי או בממלכתי-דתי מקבלת 10,000 שקלים. אנשים רעבים ללחם, המדינה מרעיבה אותם".

לשאלה האם הוא בעד לימודי הליבה, אותם הוא הגדיר כ"לימודי חול", השיב: "אני מבקש לדעת למה בדור שלנו הילדים שלומדים בחינוך הממלכתי בעיקר לא לומדים את ליבת היהדות? למה הם לא יודעים במה הם יהודים. הם לא לומדים כמעט תנ"ך וגמרא שלמדו בעבר - כבר לא לומדים". בהמשך הוא אמר: "ביסודי לומדים אצלנו הכל, הבנות לומדות גם בתיכון. מי שלומד בישיבה לומד רק לימודי קודש". 

בסוף הריאיון אמר גפני כי החרדים לא ילכו עם ראש הממשלה יאיר לפיד במצב שלנתניהו לא יהיו 61 מנדטים: "נשב כולנו יחד עם נתניהו ונחליט מה עושים הלאה. אני חושב שנתניהו כבר עובר את ה-61. אני הולך עם הציבור המסורתי שנמצא שם, אני לא הולך עם נתניהו, הלכתי גם עם שמיר. אני עם הליכוד. אני בעיקר הולך עם הציבור המסורתי".