בעקבות הטור השבועי של קלמן ליבסקינד: מתן כהנא ושמחה רוטמן בקרב ציוצים

איש התקשורת והפובליציסט כתב על "שיתוף הפעולה של הממשלה עם הרשות הפלשתינית שמתגמלת רצח יהודים" | רוטמן כתב: "לזה אחראים כהנא ושקד שהקימו את הממשלה הזו" - וכהנא לא נותר חייב: "בממשלה שלנו לפחות הפסיקו עם מזוודות המזומנים לחמאס"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/09/22 09:38 כב באלול התשפב

בעקבות הטור השבועי של קלמן ליבסקינד: מתן כהנא ושמחה רוטמן בקרב ציוצים
כהנא ורוטמן, צילום: Flash90

בטורו השבועי שמפורסם ב"מעריב", מקפיד איש התקשורת והפובליציסט קלמן ליבסקינד לנגוע בסוגיה מרכזית שעלתה על סדר היום הציבורי במהלך השבוע שחלף. הטור שפורסם אתמול בערב עם צאת השבת, עסק במה שכינה קלמן, "השת"פ של הממשלה עם הרשות הפלשתינית שמתגמלת רצח יהודים הוא שפל ערכי ומוסרי". 

"התירוץ שלפיו שיתוף הפעולה הזה משרת אותנו ביטחונית איננו תירוץ שיכול להתקבל על הדעת"

קלמן כתב תחילה: "תחשבו על כך שהרשות הפלשתינית – זו שמערכת הביטחון שבשליחותה פעל רס"ן פלח משתפת איתה פעולה, זו שממשלת ישראל מבקשת לחזק אותה, זו ששר הביטחון שלנו אירח בסלון ביתו את העומד בראשה – תשלם השבוע מענק מיוחד של 6,000 שקל לבני משפחותיהם של אותם מחבלים, ומהיום והלאה תעניק להם קצבה חודשית של 1,400 שקל"

עוד הוא כתב  כי הרשות הפלשתינית מעודדת את אנשיה לצאת מביתם ולרצוח יהודים, וכי לממשלה הנבחרת שלנו ולמערכת הביטחון שלנו אין כל בעיה עם זה. "שרי הממשלה יספידו את ההולכים ויעלו על קברם וינחמו את משפחותיהם - כאילו אין להם קשר עם הרשות הפלשתינית, ובמקביל ינהלו מגעים ופגישות ותיאומים עם הרשות הפלשתינית וינאמו בעד הצורך לחזק אותה - כאילו אין יהודים שנרצחים".

ליבסקינד הדגיש כי מדובר גם בראש הממשלה לשעבר נתניהו: "אילו פנים יש ליאיר לפיד או לבני גנץ היום, לנפתלי בנט אתמול, או לבנימין נתניהו ושריו שלשום, כדי לשלוח את הדובר שלהם להוציא הודעת אבל וצער אחרי פיגוע, ולהסתכל למשפחות השכולות בעיניים? לא, התירוץ שלפיו שיתוף הפעולה הזה משרת אותנו ביטחונית איננו תירוץ שיכול להתקבל על הדעת". 

"לזה אחראים מתן כהנא ואיילת שקד שהקימו את הממשלה הזו"

מי שראה את הציוץ של קלמן ליבסקינד עם ההפניה למאמר המלא, היה חבר הכנסת שמחה רוטמן: "זה השפל הערכי והמוסרי שבשיתוף פעולה עם הרשות הפלשתינית, כשבני גנץ מארח את אבו מאזן אצלו בבית, וכשמשרד האוצר מעביר להם מאות מיליונים מהכסף שלנו כדי שיוכלו להמשיך ולשלם משכורות למחבלים. לזה אחראים מתן כהנא ואיילת שקד שהקימו את הממשלה הזו. ימינם ימין שקר!", כתב רוטמן בלהט. 

השר לשעבר והמועמד מטעם המחנה הממלכתי לכנסת ה-25, מתן כהנא, צייץ הבוקר בתגובה: "שמחה, משהו בהתנהלות הכספית שונה מהזמן שהבוס שלך היה בקבינט? חבר שואל.... (אגב, בממשלה שלנו לפחות הפסיקו עם מזוודות המזומנים לחמאס). אני מבין שיצר הרצון להבעיר את המדינה גובר על צרכי הביטחון". 

"עברת למפלגה של מי שבונה מדינה פלשתינית"

רוטמן השיב לכהנא פעם נוספת: "בגלל ששאלת כל כך יפה, במקרה הכנתי לך סרטון. הקמת ממשלה עם תומכי טרור. עברת למפלגה של מי שבונה מדינה פלשתינית. הממשלה שישבת בה העבירה, לראשונה בתולדות מדינת ישראל מאות מיליונים מכספי משלם המסים הישראלי לטרור".

"זה בנוסף לזה ששלחתם לראשונה מזה עשור, שר לועידת המדינות התורמות. זה בנוסף לזה שמאז 2017 בעניין המגנומטרים, אבו מאזן לא דיבר עם ראש הממשלה. זה בנוסף לביקור בראש העין. זה בנוסף לפתיחת מעברים וביטול סגרים. זה בנוסף להפקרת גזרת ג'נין במשך שנה. יש עוד, אם אתה רוצה".