"הוא מודל עבורי": הדמות המפתיעה שכבשה את העיתונאי הסרוג

נשיא פיג'י הגיע לפגישה עם הרצוג בלבושו המסורתי וקלמן ליבסקינד התלהב מהופעתו: "אני הולך לתלות פוסטר שלו מעל המיטה. אם הוא מתמודד פה אני אצביע לו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/22 18:41 ו באב התשפב

"הוא מודל עבורי": הדמות המפתיעה שכבשה את העיתונאי הסרוג
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (ד') עם נשיא הרפובליקה של פיג'י, ראטו ויליאם קטוניוורה. בעוד נשיאנו הגיע כשהוא לבוש כמקובל בנעליים ובמכנסיים, נשיא פיג'י הגיע עם לבושו המסורתי שכולל חצאית וסנדלים. המראה של הנשיא האורח גרם לקלמן ליבסקינד להתרגש.

"מה זה ריגש? האיש הזה מפיג'י הוא מודל עבורי. אני הולך לתלות פוסטר שלו מעל המיטה. אם הוא מתמודד פה אני מצביע לו, אמר ליבסקינד. "למה?", שאלה המגישה מאיה ראכלין. "תראי איזה בן אדם. תסתכלי את נשיאנו מולו, בוזי' הרצוג, עם כל העניין הרשמי שלו למטה עם הנעליים והמכנסיים זה לא מתאים זה פשוט לא מתאים", השיב העיתונאי הסרוג.

"הוא איש ענק אני ראיתי את התמונה הזאת היום האיש כבש אותי לגמרי", ענה ליבסקינד. "שנגלה לנשיא פיג'י שאתה בתור הזדהות  הגעת עם סנדלים לשידור?", שאלה מאיה. "לא חייבים", ענה קלמן לשאלתה של המגישה.

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

הרצוג לנשיא פיג'י: אתה נושא עימך את אהבת העם שלך לתנ"ך ולארץ הקודש

"ברוך הבא לירושלים, נשיא פיג׳י, ויליאם קטוניוורה", אמר הרצוג בפגישה, "אתה נושא עימך את אהבת העם שלך לתנ"ך ולארץ הקודש. דנו יחד בדרכים להעמקת הידידות בין האומות שלנו. אני מודה לך על התרומה החשובה של פיג'י לשמירה על השלום במזרח התיכון".

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

בפגישה דנו שני המנהיגים בהרחבה על האתגרים הסביבתיים עמם מתמודדת פיג'י, לרבות העליות במפלס קו הים, הירידה בכמות המשקעים והציקלונים. נשיא המדינה הביע את דאגתו הרבה בנושא ההשלכות המתפתחות של משבר האקלים. שני הנשיאים סיכמו כי ימשיכו לפעול למען הרחבת היוזמות המשותפות בין ישראל לפיג'י, והנשיא הביע את תקוותו להעמיק את קשריה של ישראל עם כלל אומות דרום האוקיינוס השקט.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן