אלי אבידר תוקף את השמאל: "התייחסתם אל חברות הכנסת הערביות כאל עובדות כפיה"

יו"ר מפלגת ישראל חופשית דמוקרטית, תוקף את חבריו לגוש: "ראוי היה שתפעילו קמפיין כנגד הגוש השמרני-משיחי", וטוען כי גוש השמאל ינצח בבחירות, "רק במידה ונצליח להביא בוחרים מאוכזבים ומודרים להצביע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/09/22 11:02 כ באלול התשפב

אלי אבידר תוקף את השמאל: "התייחסתם אל חברות הכנסת הערביות כאל עובדות כפיה"
אלי אבידר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פירוקה של הרשימה המשותפת אמש עם סגירת הרשימות שהוגשו לוועדת הבחירות המרכזית, עתיד להשפיע על המערכת הפוליטית ועל חלוקת המנדטים בעוד 46 ימים. "אתמול בלילה הוגשו הרשימות לכנסת. התמונה עגומה", כך פתח הבוקר (ו') אלי אבידר את הרשומה אותה פרסם בחשבון הפייסבוק שלו. 

"תפסיקו להפריע כי אתם מבזבזים אנרגיה ומשאבים נגדנו"

אבידר כתב כי המפלגות הערביות התפצלו, בגוש השמאל אין איחודים. "גדולי הפרשנים כבר הכריזו שלגוש השמרני-משיחי יהיו בכנסת הבאה 62-63 מנדטים. לא מתרשמים. הערכותיהם בבחירות האחרונות היו עגומות יותר. אצלנו ייאוש זאת לא תוכנית עבודה".

השר לשעבר הסביר: "הקמנו את 'ישראל חופשית דמוקרטית' כדי לתת בית פוליטי למאוכזבי ממשלת השינוי. פרשנים ופוליטיקאים בגוש אומרים ש'הם לא מאמינים שאלה שהפגינו ונלחמו במחאה יבחרו לבסוף לא להצביע'. הם טועים. מי שהקדיש שנה וחצי מחייו למחאה, הסתכסך עם משפחה וחברים, נפגע בתעסוקה, לא יצביע למי שזלזלו בו".

"לגוש השמרני-משיחי זה קרה בבחירות האחרונות. 300,000 מצביעי ליכוד, שהצביעו בסבב שלוש, לא יצאו להצביע בסבב ארבע; למרות קמפיין אפקטיבי ביותר. 'ישראל חופשית דמוקרטית' באה למנוע את אותה המפלה בגוש שלנו בבחירות הקרובות".

אבידר ביקש מחבריו לגוש השמאל-ערבים: "תפסיקו להפריע כי אתם מבזבזים אנרגיה ומשאבים נגדנו, בעוד שהיה ראוי שתפעילו קמפיין כנגד הגוש השמרני-משיחי. תפסיקו להפריע, כי אין סיכוי שאנשי מחאה שדרשו את 'חוקי הנאשם', ובשנה האחרונה קראתם להם "סוכני כאוס ואנרכיסטים', יחשבו בכלל להצביע בעבורכם.

"תפסיקו להפריע, כי אין מצביעים ערבים שיצביעו לכם לאחר שזלזלתם בחברות כנסת ערביות במפלגותיכם והתייחסתם אליהן כאל עובדות כפיה. ובעיקר כי נפלתם למלכודת שטמן לכם הגוש השמרני-משיחי בקמפיין 'תומכי טרור', ורצתם בבהלה להצהיר – "לא נסתמך על המשותפת'".

"אנחנו שמרנו על הערכים"

עוד הוא כתב נגד השמאל: "בשונה מכם, אנחנו יודעים ערבית ואצל הציבור הערבי זה נתפס כהדרה וגזענות. בשונה מכם, אנחנו נלחם. בשונה מכם, כל אחד מאתנו יֵדע לקרוא לציבור להיות מעורב ולא לוותר על חיסול הדמוקרטיה ברוב רגיל. בשונה מכם, המאבק הזה, בעבורנו, אינו תיאורטי. עשינו את זה בשנה וחצי של מחאה; בעוד שאתם לא האמנתם שזה אפשרי, חשבתם שהגזמנו, חשבתם ש'הסגנון' של החברים שלנו לא יאה, קראתם להפסיק להפגין בסגר השני...".

לסיום כתב יו"ר מפלגת ישראל חופשית דמוקרטית, כי "בבחירות הקרובות ננצח רק במידה ונצליח להביא בוחרים מאוכזבים ומודרים להצביע. אנחנו שמרנו על הערכים, וזוכים לרמת אמינות שלכם פשוט אין. אנחנו מדברים עברית וערבית בגובה העיניים. תפסיקו להפריע".