בחירות 2022

מכה ללפיד דרמה לילית בכנסת: הרשימה המשותפת התפרקה

יומיים של הגשת רשימות בכנסת הסתיימו בדרמה של ממש, הרשימה המשותפת התפרקה וסיעת בל"ד תרוץ בנפרד מסיעות חד"ש ותע"ל, צעד שיכול לחזק את נתניהו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/09/22 23:18 יט באלול התשפב

דרמה לילית בכנסת: הרשימה המשותפת התפרקה
הרשימה המשותפת, צילום: כיפה

אחרי יומיים שקטים יחסית של הגשת רשימות וללא הפתעות, בדקה ה-90 התרחשה דרמה לא קטנה כאשר מפלגת בל"ד החליטה להתמודד בנפרד ממפלגות חד"ש ותע"ל, מה שהביא לפירוק הרשימה המשותפת

בל"ד בראשות חבר הכנסת סמי אבו שחאדה דרשה שיפור במקומות ברשימה המשותפת, משלא נענתה, פוצצו המגעים והיא תתמודד לבדה. על פי ההערכות מדובר בבשורה משמחת עבור יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, מכיוון שכל פיצול שכזה עלול להביא לשרפת קולות בגוש לפיד - ערבים וחיזוק היכולת של גוש נתניהו להגיע אל ה-61. 

חבר הכנסת איימן עודה מסר בהצהרה לתקשורת: "ביום שאחרי הבחירות כולם יצטרכו אותנו ויבואו אלינו. נעמיד את כולם על רגל אחת עד שיכבדו אותנו ואת האוכלוסייה שלנו, נביא לפחות שני מנדטים מהנגב, שם עיקר המאבק על קרקעות".

ח"כ בן גביר מסר בתגובה לריצה הנפרדת של בל"ד: "כשאויבי ישראל נאבקים זה בזה - ניתן רק לברך על כך ולשמוח. בכל מקרה, אנחנו נקים ממשלת ימין ונגרש את תומכי הטרור אבו שחאדה, יחד עם טיבי, עודה וכסיף לסוריה. מאחל לכולם כישלון צורב בבחירות שיביא בעזרת השם לניצחון המחנה הלאומי".