לפיד לא שולל הישענות על המשותפת: המערכת הפוליטית מגיבה | שאלת כיפה

יש עתיד קיימה היום ישיבת סיעה, ובפתחה ראש הממשלה השיב על שאלות עיתונאים. במענה לשאלת כיפה האם ישען על הרשימה המשותפת, השיב: "דברו איתנו שוב אחרי הבחירות" | הרוח הציונית: "לפיד מודה שבכוותנו להקים ממשלת מיעוט הנשענת על הרשימה המשותפת"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/08/22 16:25 כח באב התשפב

לפיד לא שולל הישענות על המשותפת: המערכת הפוליטית מגיבה | שאלת כיפה
לפיד, היום, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מפלגת יש עתיד קיימה מוקדם יותר היום (ה') מסיבת עיתונאים. בפתחה נשא דברים ראש הממשלה ויו"ר המפלגה, יאיר לפיד, ואמר כי צריך לעסוק רק בדבר אחד, "בעתיד של הילדים שלנו". לפיד הזכיר את הקורונה: "הממשלה הזו צלחה את הקורונה בלי אף סגר", ויצא נגד נתניהו: "החליט לפרק את שלטון החוק בישראל". לאחר מכן התייחס ראש הממשלה לשאלות עיתונאים, וכך השיב לשאלת כתב חדשות כיפה.

לפי הסקרים אין ממשלה שתוכל להקים אחרי הבחירות, איך תעשה את זה? כמו כן, האם תשען על המשותפת כדי להקים את הממשלה הזאת?

"יהיה מאוד קשה לשכנע שאנחנו לא נוכל להקים ממשלה כי הקמנו ממשלה ואני מדבר איתך כראש הממשלה. הקמנו ממשלה במה שנראה כמו תנאים גרועים בהרבה ממה שיהיה לנו אחרי הבחירות הקרובות. לגבי ה'איך' ו'מי יהיה' ו'אילו חלקים' - אני חוסך את השאלות הבאות ואומר מראש: אם למישהו יש את תוצאות האמת אני אשמח להסביר לו איך מרכיבים ממשלה. אם אין לכם את תוצאות האמת נדברר אחרי הבחירות. לגבי המשותפת, היא לא תהיה בממשלה כי היא לא רוצה". 

ומבחינת להישען? 

"דברו איתנו שוב אחרי הבחירות". 

צפו בתשובת לפיד:

חבר הכסנת ניר אורבך הסביר בעקבות דבריו של לפיד כי "זו בדיוק הסיבה שדאגתי לפיזור הכנסת ולהליכה לבחירות. הקו האדום הגיע - ההישענות על המשותפת. לממשלת ישראל אסור להישען על הרשימה המשותפת".

"רק הרוח הציונית תוביל להקמת ממשלת אחדות"

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של לפיד כי "ללפיד אין איך להקים ממשלה בלי המשותפת, אבל ישראל זקוקה לממשלה לאומית יציבה - ורק הליכוד יכול להקים אותה לארבע השנים הקרובות.

במפלגת ש"ס אמרו כי לפיד הודה היום שהתכנית היחידה שלו להקמת ממשלה היא רק בתמיכת המשותפת, גם אם מבחוץ- "ואז לנסות לפלג את הימין". עוד נמסר כי "לכל אזרח ישראלי ברור היום: זו או ממשלה לאומית יציבה בראשות נתניהו וש״ס חזקה לצדו שתדאג לצביון היהודי, או ממשלת שמאל מסוכנת, מנותקת מהיהדות, התלויה במפלגות הערביות".

מטעם הרוח הציונית נמסר בתגובה כי "לפיד מודה שבכוותנו להקים ממשלת מיעוט הנשענת על הרשימה המשותפת. ממשלת 61 שתיסחט על ידי המשותפת זו ממשלה צרה ורעה למדינת ישראל. רק הרוח הציונית תוביל להקמת ממשלת אחדות, ציונית, יציבה וטובה לישראל".