איילת שקד לאחר הפרידה מהנדל: ככל הנראה נמליץ על נתניהו

שרת הפנים הבהירה במידה ואחרי הבחירות לא תוקם ממשלה רחבה - היא תלך עם יו"ר הליכוד: "אם ימשיכו עם שיח החרמות והאלטרנטיבה תהיה ממשלה צרה או בחירות – אז נקים ממשלה וננסה לעבוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/22 23:19 טז באלול התשפב

איילת שקד לאחר הפרידה מהנדל: ככל הנראה נמליץ על נתניהו
איילת שקד, צילום: פלאש 90

חמישה ימים בלבד לפני הגשת הרשימות וברקע הסקרים הלא מחמיאים, החליטה שקד לפרק את השותפות עם השר יועז הנדל. עיקר המחלוקת היא עמדתו הקשיחה של הנדל, כי הוא לא ייקח חלק ויהיה האצבע ה-61 של בנימין נתניהו בממשלת ימין צרה. בוועידת המנכ"לים והמזכירים ברשויות המקומיות באילת, הבהירה היום (ב') שרת הפנים כי היא תמליץ על ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, במידה ויקבל את המנדט להקים ממשלה.

בראיון נשאלה אם היא מתכוונת להמליץ על נתניהו. "ככל הנראה כן, נראה מי יקבל הכי הרבה מנדטים ויכול להקים ממשלה. אנחנו מעדיפים ממשלה רחבה ויציבה, אבל אם ימשיכו עם שיח החרמות והאלטרנטיבה תהיה ממשלה צרה או בחירות – אז נקים ממשלה צרה וננסה לעבוד. אני מאוד מתוסכלת מחוסר היציבות הפוליטית, כשלתי בכל הקשור ליח"צ ולשיווק עצמי", אמרה איילת שקד.

צילום: יוד צילומים

"בתקופה מאוד לחוצה": איילת שקד משתפת בגלל מי היא לא מצליחה לישון בלילה

בנוסף לפרידה מיועז הנדל, משבר נוסף עומד על הראש של שקד. שרת הפנים ויו"ר הבית היהודי, יוסי ברודני היו קרובים לחתימה אך במהלך הלילה מוסדות הבית היהודי הערימו קשיים והאיחוד נדחה עד להודעה חדשה. על הדרמות הפוליטיות, שיתפה שרת הפנים מה עובר עליה בימים האחרונים.

"אני בתקופה מאוד לחוצה ולא ישנתי כבר שני לילות, לילה אחד בגלל יועז והשני בגלל הבית היהודי. בחרתי אחרי 10 שנים בפוליטיקה להכניס את הראש הכי עמוק באירוע. אני בטח גם לא אשן הלילה אבל היה חשוב לי להגיע לכאן ולא לוותר כי העשייה שלכם המנכ"לים חשובה מאוד", אמרה איילת שקד.

שקד והנדל

שקד והנדל צילום: אריאל זנדברג

"דרך ארץ עדיין שבויה במחנה רק לא ביבי"

לאחר שיחות רבות עם אנשי סיעת דרך ארץ, שקד החליטה להיפרד מיועז הנדל וצביקה האוזר שהבהירו, כך לטענת שקד, כי במידה ולא תקום ממשלת אחדות הם יעדיפו לגרור את המדינה לבחירות נוספות מאשר להקים ממשלת ימין.

בסביבתה של שקד אמרו כי "לצערה הרב של השרה שקד, על אף הצהרות חוזרות ונשנות של השניים, סיעת דרך ארץ עדיין שבוייה במחנה 'רק לא ביבי' ובשיח השנאה והחרמות שהשרה שקד מנסה לעצור. השיח הזה גורר את המדינה לבחירות פעם אחר פעם, מביא לאי יציבות ומרסק את ישראל".

עוד הם אמרו כי "שקד איננה מוכנה לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות ובמקרה שלא תצליח להקים ממשלת אחדות תשאף להקים ממשלת ימין מאוזנת שבה הרוח הציונית תמלא תפקיד אחראי".