בחירות 2022

בליכוד מתנערים מברקת: "הדברים נאמרו על דעתו בלבד והם מנוגדים לעמדת נתניהו"

חבר הכנסת ניר ברקת אמר הבוקר כי לדעתו "נתניהו יחליף את היועמ"שית". כעבור מספר שעות, במפלגה התנערו מדבריו: "אין שום כוונה לפטר את היועצת המשפטית לממשלה" | ברקת הסביר בהמשך: "צריך להפריד בין תפקיד היועמ"ש לפרקליט המדינה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/09/22 16:10 טו באלול התשפב

בליכוד מתנערים מברקת: "הדברים נאמרו על דעתו בלבד והם מנוגדים לעמדת נתניהו"
ברקת, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"האמון שיש לנו כעם ישראל במערכת אכיפת החוק הוא נמוך, וצריך מערכת שמאמינים בה", טען הבוקר (א') ניר ברקת. "מי שייבחר יבחר מי היועץ המשפטי הכי טוב. קודם כל צריך לנצח את הבחירות. אני חושב שנתניהו יחליף את היועמ"שית", אמר באותו ריאיון ב-103FM. בליכוד החליטו להגיב לדברים באופן רשמי ולצאת נגד דבריו של חבר הכנסת.

"הדברים נאמרו על דעתו בלבד והם מנוגדים לעמדת הליכוד וראש הממשלה לשעבר נתניהו. אין שום כוונה לפטר את היועצת המשפטית לממשלה", נכתב בתגובה להתבטאויות של ברקת נגד היועמ"שית.

לאחר פרסום הודעת הליכוד, ניר ברקת הגיב: "עמדתי מזה שנים היא שצריך להפריד בין תפקיד היועמ"ש לפרקליט המדינה. הראשון צריך להיות משרת אמון והשני מינוי מקצועי ולא פוליטי. כך נהוג בדמוקרטיות המצליחות בעולם. בליכוד יש דעות שונות וזה טבעי במפלגה דמוקרטית. יועץ משפטי צריך להיות יועץ במשרת אמון ולייעץ לנבחר הציבור במטרה לממש את תפיסת עולמו שבזכותה הוא נבחר ובהתאם לחוק".

המועמד הסרוג של השרה איילת שקד ברשימת הרוח הציונית, אמיתי פורת, התבטא היום גם הוא בנושא: "אם בשביל להקים ממשלה ולא ללכת לבחירות צריך שהימין-צרה גם תפטר יועמ"שית וגם תעביר חוק צרפתי - אנחנו לא נהיה שם, ולא תהיה ממשלה ואם לא תהיה ממשלה נלך שוב לבחירות. זה מורכב".