בחירות 2022

מנסה להתייצב: הבית היהודי ואיילת שקד מתקרבים לריצה משותפת

המרוויחה הגדולה מהפיצול בין איילת שקד ליועז הנדל ופירוק הרוח הציונית היא מפלגת הבית היהודי ויוסי ברודני, שמתקרבים לחתימה עם שרת הפנים | שקד תיפגש הערב עם ניר אורבך ונותרו לה ארבעה ימים להציג רשימה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/09/22 14:13 טו באלול התשפב

מנסה להתייצב: הבית היהודי ואיילת שקד מתקרבים לריצה משותפת
שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפיצוץ בין שרת הפנים איילת שקד לשר התקשורת יועז הנדל האיץ את המגעים לריצה משותפת בין שקד והבית היהודי. שם קוראים לאיילת שקד להוביל רשימה משותפת בה יהיו שני נציגים לשקד ברביעייה ושניים לברודני. 

מפלגת המפד"ל-הבית היהודי מסרה בעקבות ההתפתחויות האחרונות: "מפלגת המפד"ל הבית היהודי מברכת את שרת הפנים איילת שקד על הודעתה וקוראת לה לעמוד בראש רשימה משותפת. רשימה זו תהיה הבית של כל הימין הממלכתי של ישראל ושל מאות אלפי בנות ובני המגזר הדתי לאומי. רק באיחוד כוחות יהיה לציבור הרחב בית פוליטי, ימני, ציוני ומשמעותי. כוחנו באחדותנו".

איילת שקד מול המצלמות: אני חוזרת הביתה

מי שעוד יכול להשתלב ברשימה הוא בכיר מח"ש לשעבר משה סעדה שמעוניין בחבירה לשקד כבר מספר חודשים. שם חדש ישן שעלה הוא חבר הכנסת ניר אורבך, עם קבלת ההחלטה על היפרדות מהנדל יצרה שקד קשר עם אורבך והשניים צפויים להיפגש הערב. 

אורבך אמר על ההתפתחויות בראיון ל'כאן' רשת ב': "גם בתקשורת וגם לאיילת עצמה אמרתי שהנדל והאוזר בהחלט ראויים, אבל אי אפשר ללכת לכיוון הזה. הדרך היחידה להיות רלוונטיים זה ללכת לכיוון של הציונות הדתית ולהגיד שתומכים בממשלה בראשות בנימין נתניהו, במהלך שהיא עשתה, היא חייבת לחבור לבית היהודי"