יאיר לפיד אופטימי: "יש סימנים מעודדים במאבק על הסכם הגרעין"

ראש ההמשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לסוגיית הגרעין ושידר אופטימיות: "מודה לצרפת, בריטניה וגרמניה על העמדה הנחרצת שלהם בנושא, ניהלנו איתם דיאלוג שקט ואינטנסיבי" |עוד מלפיד: "יחד עם בנט וגנץ, ישראל מנהלת מערכה מדינית מוצלחת לבלימת הסכם הגרעין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/22 11:33 טו באלול התשפב

יאיר לפיד אופטימי: "יש סימנים מעודדים במאבק על הסכם הגרעין"
לפיד בישיבת הממשלה, צילום: כיפה

הממשלה התכנסה הבוקר (א') לישיבתה השבועית, ובפתח הדיון התייחס ראש הממשלה להסכם הגרעין המתגבש עם איראן ולאזהרתן של המעצמות האירופיות בנוגע להסכם. "בעקבות האמריקאים, אתמול הודיעו מדינות אירופה שהסכם הגרעין עם איראן אינו עומד להיחתם, תיקי החקירה הפתוחים של איראן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אינם עומדים להסגר".

ישראל מנהלת מערכה מדינית מוצלחת לבלימת הסכם הגרעין

הוא אמר: "אני מודה לצרפת, בריטניה וגרמניה על העמדה הנחרצת שלהם בנושא. בחודשים האחרונים ניהלנו איתם דיאלוג שקט ואינטנסיבי, והונח בפניהם מידע מודיעיני עדכני על הפעילות האיראנית באתרי הגרעין".

"יחד עם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, ועם שר הבטחון בני גנץ, ישראל מנהלת מערכה מדינית מוצלחת לבלימת הסכם הגרעין ולמניעת הסרת הסנקציות מעל איראן. זה עוד לא נגמר, זו דרך ארוכה, אבל יש סימנים מעודדים", אמר לפיד.

"במקביל, פועלת ישראל כדי למנוע מאיראן להקים בסיסי טרור ברחבי המזרח התיכון, בעיקר בסוריה. אני רוצה להדגיש מפה, ישראל לא תסכים שסוריה תשמש ציר העברת נשק לארגוני טרור, ולא תקבל הקמת בסיסים איראנים או בסיסי מליציות על גבולנו הצפוני".

המתיחות ביו"ש: כוחות הביטחון פועלים בזירות אלה בנחישות כדי למנוע זליגת פיגועים לתחומי ישראל

"בזירה אחרת: בסוף השבוע שעבר קיימנו דיונים עם צה"ל והשב"כ על המתיחות ביהודה ושומרון, ובעיקר בגזרות ג'נין ושכם. כוחות הביטחון פועלים בזירות אלה בנחישות כדי למנוע זליגת פיגועים לתחומי ישראל".

"בחמישי בלילה נפגשתי עם שני שוטרי יס"מ, רב-סמל בכיר שריף חסון ורס"ר מנגיסטו מהבאהו שמנעו פיגוע כבד בתל אביב. העירנות והמקצוענות שלהם מנעה נפגעים רבים והסלמה ביטחונית. בירכתי אותם בשם ממשלת ישראל, והם קיבלו תעודות הערכה משר הבט"פ, עמר בר-לב. אני מנצל את ההזדמנות ושולח להם הצדעה גם משולחן הממשלה", סיים.