במחנה הממלכתי מגיבים לביקורת על איזנקוט: "אף אחד לא יטיף לנו מוסר"

הרמטכ"ל לשעבר ששובץ במקום ה-3 ברשימת המחנה הממלכתי סופג אש בעקבות דבריו נגד ההתיישבות, ומקבל גיבוי רשמי של המפלגה: "מי שרוצה לחזור לעזה יוביל את מדינת ישראל למדינה לא יהודית ולא דמוקרטית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/09/22 11:37 יב באלול התשפב

במחנה הממלכתי מגיבים לביקורת על איזנקוט: "אף אחד לא יטיף לנו מוסר"
איזנקוט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אמש בחוג בית שהתקיים במטולה, התייחס הרמטכ"ל לשעבר ומי שהונחת למשבצת מספר שלוש ברשימת המחנה הממלכתי, גדי איזנקוט, למספר נושאים, בין היתר לניסיון של חברי כנסת להביא לביטול חוק ההתנתקות: "האנשים שמובילים את הקו של להתיישב בכל מקום, ליצור מצב בלתי הפיך, לבטל את חוק ההתנתקות ולהחזיר את ההתיישבות - אלו אנשים שמובילים לאסון", צוטט בישראל היום.

איזנקוט ספג ביקורת רבה על הדברים שאמר, והבוקר (ה') הוא זכה לגיבוי מצד המחנה המחנה הממלכתי: "משוגעים רדו מהגג - לא נחזור לרצועת עזה", נכתב בהודעת התגובה של המפלגה. "אף אחד לא יטיף מוסר למחנה הממלכתי על תרומתו לביטחון ישראל, לביטחון האזרחים ועל תמיכתו בהתיישבות שמבוצעת לפי חוק, בוודאי לא גורמים קיצוניים ומסיתים, שפועלים בניגוד לחוק תוך פגיעה במפעל ההתיישבות עצמו".

עוד נכתב כי "איזנקוט לא דיבר על פינוי ישובים באיו״ש אלא נגד חזרת ישראל לרצועת עזה, נושא שנמצא בלב הקונצנזוס, ומי שרוצה לחזור לעזה יוביל את מדינת ישראל למדינה לא יהודית ולא דמוקרטית".

נציין כי בחודש מאי 2021 הצביעו חברי מפלגת תקווה חדשה, היום חלק מהמחנה הממלכתי - בעד החוק לביטול ההתנתקות.

"אלו אנשים שמובילים לאסון"

על מי שרוצים לבטלאת חוק ההתנתקות אמר: "האנשים שמובילים את הקו של להתיישב בכל מקום, ליצור מצב בלתי הפיך, לבטל את חוק ההתנתקות ולהחזיר את ההתיישבות - אלו אנשים שמובילים לאסון". במאי 2021 הצביעו חברי מפלגת תקווה חדשה, היום חלק מהמחנה הממלכתי - בעד החוק לביטול ההתנתקות.

"אנשים שלא מבינים מובילים לקו הפוך של ביטול ההתנתקות, והובלה למדינה דו לאומית. זה המצע של בן גביר, סמוטריץ' וחלקים בליכוד. בגלל קוניוקטורה פוליטית אני יודע טוב מאוד מה הם חושבים כי ישבתי איתם בדיונים. אבל המציאות הפוליטית דוחקת אותם לעמדות שהם בניגוד לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל".

"פיניתי את חומש בין 28 פעמים ל-62 פעמים"

איזנקוט סרב להתייחס לשאלת פינוי יישובים ותקף את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שבתקופתו חומש פונתה מספר פעמים. לצד זאת, איזנקוט אמר כי פינוי חומש "במצע של המחנה הממלכתי כתוב אכיפת החוק בכל שטחי ישראל ויהודה ושומרון. ההתנחלות בחומש היא לא חוקית, יש חוק התנתקות. אני תחת ממשלת נתניהו כרמטכ"ל פיניתי את חומש בין 28 פעמים ל-62 פעמים", כך טען הרמטכ"ל לשעבר.