אבי מעוז לפעילים: רוצה להיות שר החינוך

בשיחה עם פעילים, שיתף יו"ר המפלגה איזה תיק הוא מעוניין לקחת בממשלה הבאה והסביר מדוע הוא בנתק עם סמוטריץ': "לא בטוח שמקום 11 שהוצע לו ברשימה שלו שווה כניסה לכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/22 22:19 יא באלול התשפב

אבי מעוז לפעילים: רוצה להיות שר החינוך
מעוז, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

רק שבוע נותר להגשת הרשימות לכנסת ה-25 ובמגזר הדתי לאומי הפיצולים רחוקים מלהסתיים. חבר הכנסת אבי מעוז ממפלגת נעם, שנותר מחוץ לאיחוד בין יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסתבצלאל סמוטריץ' ויו"ר עצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר, לא מקיים מגעים עם השניים בניסיון להתאחד עם רשימת הציונות הדתית. 

כפי שפורסם בחדשות כיפה, אישר מעוז כי הוא בנתק עם יו"ר הציונות הדתית, ואמר כי הוא לא דיבר איתו מאז שהכריז כי מפלגתו תרוץ לבד. "לא בטוח שמקום 11 שהוצע לו ברשימה של סמוטריץ' שווה כניסה לכנסת", הסביר מעוז מדוע נעם התפצלה מרשימת הציונות הדתית.

מעוז: אני רוצה להיות שר החינוך הבא

יו"ר המפלגה שיתף את הקהל מה התפקיד שהוא מעוניין להיות בממשלה. "אני רוצה להיות שר החינוך הבא", הכריז מעוז מול הפעילים. בנוסף, הוא ציין כי הסקרים של הימים האחרונים מראים כי מפלגתו קרובה לשני מנדטים.

לחדשות כיפה נודע כי מעוז מקיים בימים אלה משא ומתן עם המפלגות החרדיות, אבל לא יוצר קשר עם סמוטריץ' ובן גביר. מעוז טוען כי ההצעה שקיבל למקום 11 היא מעליבה, במקביל סמוטריץ' ובן גביר מצהירים כי אין בכוונתם לשפר את ההצעה וכי, "מדובר במקום ריאלי וטוב".

"נעם עשו טעות"

מעוז שלא שולל איחוד עם מפלגה חרדית, עוקב מקרוב על המשא ומתן בין דגל התורה לאגודת ישראל, כאשר פיצול בניהם עלול להשפיע על ההצעות שיקבל. גורם בכיר מהציונות הדתית אומר על המגעים עם נעם, "היה שלב עם הצעה יותר אטרקטיבית לפני האיחוד עם בן גביר והם לא היו בקטע, ובסוף הם נשארו באוויר, הם עשו טעות". 

ממפלגת נעם נמסר בתגובה לפרסום: "לא מתייחסים למשא ומתן שהתנהל בעבר, בחדרי חדרים. באופן כללי, האמירה כאילו הוצעו לנו "הצעות מצויינות" היא רחוקה מאוד מהאמת. המו''מ נדחה עד לסיום הפריימריז על מנת לאפשר למפלגת ציו''ד לנהל את ענייניה הפנימיים בנחת. אכן יש נתק במגעים כיוון שמאז הפרסום על ההסכם בין סמוטריץ לבן גביר לא נעשה כל נסיון מצד סמוטריץ לקיים אתנו מו''מ".