ראיון נעמה לזימי: לפיד רוצה שנתאחד עם מרצ בשביל לקחת לנו מנדטים

חברת הכנסת נעמה לזימי שניצחה בפריימריז העבודה מספרת בראיון לכיפה שהיא שמחה לשבת עם מפלגה ערבית בקואליציה, בטוחה שרוב הציבור בעד הסדר מדיני וחולמת לקצר את שבוע העבודה בישראל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/09/22 17:22 ט באלול התשפב

נעמה לזימי: לפיד רוצה שנתאחד עם מרצ בשביל לקחת לנו מנדטים
לזימי באולפן כיפה, צילום: כיפה

בפתח הראיון עם חברת הכנסת נעמה לזימי שאלנו איך היא זינקה מסוף הרשימה למקום הראשון בפריימריז, "עבודה קשה, אין קסמים, עבדתי גם על לתווך את הערכים שלי והמון שמירה על קשר עם המתפקדים, להיות שם ולהבין מה חשוב להם. בסוף נגעתי בכולם ובלי המון תקשורת". 

איפה עומד המו"מ עם מרצ? 

"אין משא ומתן. במקום לעסוק  בבחירות האלו מתעסקים באיחוד וזה חבל, אין ספק ששתי המפלגות יעברו את אחוז החסימה, והעבודה עוד תגדל. לפיד רוצה איחוד בשביל לקחת לנו שני מנדטים". 

מיכאלי עוד מועמדת לראשות ממשלה?

"זה לא על הפרק היום אני מאוד רוצה שנהיה מפלגת שלטון אבל זה לא המצב כרגע. אני מאמינה שנגיע גוש השינוי ל-61, אני נגד לפסול 20% מהאזרחים ושמחתי לשבת עם מפלגה ערבית בקואליציה. מנגד הגוש השני הוא סכנה לדמוקרטיה, נתניהו מסוכן, עליית הכהניזם שהיא נגד זכויות נשים. וראינו שהאישה החדשה בליכוד היא המלאך של האנסים. וצריך לומר שיש למדינה שלנו גם כיוון אחר". 

מה את רוצה שישתנה פה אחרי הבחירות?

"איזון חיי בית עבודה, קיצור שבוע העבודה בישראל. זה גם יכול לעזור בקונפליקט בית ומדינה, אנשים נולדו כדי לחיות לא כדי לעבוד". 

ההחלטה של מיכאלי בנוגע לתחבורה בשבת לא מרחיקה את החרדים?

"אני בעד ברית עם החרדים אבל לא ברית מכופפת, צריך פתרון שמבין שהחברה התקדמה וצריך לתקן את העיוות הזה". 

אתמול אנחנו רואים פיגוע בבקעה, מה צריך לקרות שם לדעתך?

"אנחנו מאמינים בהסדר מדיני כולל החלפת שטחים בשביל שלום. מה שכן טרור הוא טרור וצריך לטפל בו". 

את מאחלת בהצלחה לאביר קארה במפלגה החדשה שלו?

"בסוף לא הייתי רוצה שהזרם הליברטריאני יהיה בכנסת אבל בסוף אנחנו בדמוקרטיה, אגב, בסוף אין לזה ביקוש בחוץ, הציבור גם מעל 60% בעד הסדר מדיני".