הרצוג בחו"ל: לא תאמינו מי מחליף את הנשיא שלכם

נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג טס לגרמניה כדי להשתתף בטקס לזכרם של הספורטאים שנרצחו במינכן, מכיוון שגם יו"ר הכנסת בחו"ל, המחליף של הנשיא הוא לא אחר מחבר כנסת מישראל ביתנו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/09/22 16:13 ט באלול התשפב

הרצוג בחו"ל: לא תאמינו מי מחליף את הנשיא שלכם
הרצוג , צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

נשיא המדינה הרצוג נמצא כעת בחו"ל ומשתתף בטקס לזכר הספורטאים הישראלים שנרצחו במינכן, על פי החוק מי שממלא את תפקידו של הנשיא כאשר הוא בחו"ל, הוא יו"ר הכנסת, אבל מכיוון שיו"ר הכנסת, חבר הכנסת מיקי לוי נמצא גם הוא בחו"ל, ממלא מקום הנשיא הוא חבר הכנסת יבגני סובה מישראל ביתנו שמונה בהחלטת ועדת הכנסת להחליף את לוי עד שיחזור מחו"ל. 

כאמור, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל המריאו אמש (א') לביקור ממלכתי בגרמניה. הביקור הוא בהזמנת נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר וישתתפו בטקס לציון 50 שנה לטבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן לצד משפחות החללים. הרצוג ורעייתו ישובו בהמשך השבוע ויחזרו לשמש בתפקידם הרשמי. 

"נעסוק בעבר ובעתיד"

נשיא המדינה אמר טרם המראתו: "אני יוצא לביקור ממלכתי לגרמניה, בהזמנתו של נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר. כל ביקור בגרמניה נושא איתו מטען אנושי עמוק. אנחנו נעסוק בעבר ובעתיד. אבקר במחנה הריכוז ברגן בלזן, שאותו שחרר אבי יחד עם חיילי הצבא הבריטי ב15 באפריל 1945".